sobota 20. srpna 2011

Novinky ze Země tisíce jezer

Jistě vás zajímá, co nového se událo od doby posledního článku. Bylo toho opravdu hodně - ve škole jsem úspěšně dokončil intenzivní kurz finštiny (no řekněme, že jsem ale hodně v začátcích, nicméně nějaký základ pro další studium je) a přespříští týden mi začíná normální výuka.
Ohledně běhání to bylo mnohem rozmanitější. Protože byl kurz opravdu hodně časově náročný, tak nějaké rekordy v tréninkových objemech rozhodně nepadaly, ale ani jsem to neflákal. Vždycky dvakrát týdně se mi podařilo dostat se na mapu, což je tady hodně zásadní, protože si před závody rozhodně potřebuji aspoň trochu ujasnit, jak ve finských terénech běhat a jak se orientovat v mapách. I tak ale bude první závod hodně drsnou a dlouhou zkouškou.
Pokud vás zajímá na čem trénuji, tak pod tímhle odstavcem najdete moji zatím nejoblíbenější místní mapu, mám ji dvacet minut běhu od domu. Terén místy opravdu náročný, všechno sedí, já se občas ztratím, ale je to super. Zakresleny jsou všechny tři tréninky, které jsem na ní šel - první byl už předtištěný (tréninkový závod Iltarastitu), dokreslený červeně byl na postupy mimo cesty (ten mi celkem šel), tmavě modrý pak na kratší a střední postupy (tam už jsem vyrobil tři chyby, z toho jednu obrovskou paralelku na nevině vyhlížející trojku).

Mapa Makkarajärvi

No a krom samotného tréninku jsem měl taky spoustu zařizování v klubu. Je toho celkem dost a v Tampereen Pyrintö to mají pěkně rozděleno mezi velkou řadu lidí, takže se s nimi postupně potkávám a poznávám a zařizuji a zařizuji. Naštěstí jsou všichni hodně přátelští a ochotní, takže to vůbec není takový problém. No a ve čtvrtek jsem se jim definitivně upsal (propiskou) do konce příštího roku, tak uvidíme, jak se mnou budou spokojení, ačkoli než se ve Finsku naučím běhat, tak to asi ještě nějaký pátek potrvá :-)

A od teď chodím ve slušivé červené

Žádné komentáře: