úterý 23. srpna 2011

Iltarastit Kauppi

Uplynuly přesně tři týdny a já jsem vyrazil na další Iltarastit, který se tentokrát konal v lese hned vedle mé školy. Vše začalo jako tradičně tím, že mi ujel autobus (jenže tady autobusy jezdí klidně v předstihu - tenhle měl víc než dvě minuty, když jsem mu mával), takže jsem se rozhodl, že na místo konání poběžím. S batohem těch třicet minut nebyla žádná sranda, ale zvládl jsem to.
Za šest eur jsem si koupil nejdelší variantu (7 km), celý nákup zvládl ve finštině (ačkoli konverzace byla ve stylu - "Ahoj, sedm" - "Tady máte" - "Díky" - "Díky") a šlo se. Nevím proč, ale tady je zvykem před startem pořádně šlukovat mapu. Protože jsem si nechtěl zkazit trénink, tak jsem jen zhruba kouknul na jedničku, abych aspoň věděl na jakou stranu a nemusel hned točit mapou (startovní lampion je hned za startovní krabičkou, takže se spolehlivě pozná, kdo se na to díval předtím a kdo ne).

Mapa Iltarastitu s postupy - bohužel mapa zdevastovaná, takže to foťák moc nedokázal zaostřit - trať a mapu v čitelném formátu najdete na Route Gadget Iltarastitu

Vše šlo celkem dobře, než jsem vlétl do bludiště finských cestiček. Tam mi i busola byla k ničemu, když se všelijak kroutily a klikatily. No poučení pro přístě - když se v nich nejde vyznat, tak nasadit směr a na cesty se neohlížet. Takže hned na jedničku skoro dvě minuty ztráty - což jsem ještě podpořil tím, že jsem do dohledávky vlétl s očima upřenými na okolí druhé kontroly, takže jsem dohledával, jako bych byl někde jinde. Pak už to ale šlo. Další zádrhel přišel až na pětku, kde jsem nějak nezvládl porosty a řádné to pročesal (už postup na tuhle kontrolu ale nebyl podle plánu).
Na jedenáctku jsem mířil do chyby, ale poučen k čemu je buzola, jsem se z toho bez problémů dostal. Stejně tak jsem hrdý na mapování na dvanáctou kontrolu, která byla hodně těžká. Těsně jsem ji minul (cestičky před ní byly spíš přáním mapaře, když tam všude byla holá skála), ale dokázal jsem se zachytit o kousek dál a vrátit se.
Výsledkem toho byl sedmý flek (oproti čtrnáctému před třemi týdny), ztráta sedm minut (taky o hodně menší než minule), takže krom té jedničky hodně velká spokojenost. Jen při běhu zpátky na mě nemusela padnout taková únavová krize.

P.S. Příště si možná vezmu ten mapník, mapa se mi při běhání dost trhala.
P.P.S. Výsledky naleznete pod tímto odkazem.

Žádné komentáře: