neděle 14. května 2023

Jyväskylä '23

Trvalo to celých 11 let, než jsem se zase podíval do Finska, kde jsem strávil rok na Erasmu a kde vyvrcholila v dobrém i zlém moje závodní kariéra. Díky programu Erasmus+ jsem vyjel na pár dní do Jyväskyly, kde jsem učil na místní univerzitě. No a pár dní před odjezdem, kdy už se konečně usadil můj nabitý pracovní program, mě napadlo, že bych mohl zkusit vyrazit i na nějakou mapu. Naštěstí i ve Finsku mají naši obdobu areálů pevných kontrol a já si celkem ambiciózně vytiskl hned tři mapy. Ambiciózně kvůli tomu, že jsem byl na místě 4 noci, z nichž na tu první jsem dorazil hodně pozdě (takže trénink i v seversky dlouhém dni nepřicházel v úvahu). Znamenalo to tak vlastně každý den vyrazit běhat. Což se i podařilo - a přestože jsem byl na konci už hodně rozlámaný (k mapám bylo potřeba z mého hotelu i kus doběhnout), tak to stálo hodně za to.

Momentka z prvního tréninku - ano, byl i sníh (místy po kotníky)

A tady jsou mapy z tréninků - pořadí kontrol jsem volil podle toho, jak dávaly smysl a jak nabízely hezké postupy. Cestám jsem se snažil maximálně vyhýbat (po cestách můžu běhat v Hodoníně :) ).
První trénink s mými postupy - mezi 9 a 8 kontrolou jsem se běžel podívat na místní sjezdovky (takže chyba byla jen v nedoběhnutí na 2. kontrolu)

Druhý trénink s mými postupy (4 a 14. kontrola slabší v dohledávce, ale celkově fajn)

Třetí trénink s mými postupy (úplně čistě a navíc moc hezký les)

Bylo to krátké a intenzivní - ale naprosto parádní. A při cestě zpátky jsem se na dvě hodinky stavil i v Tampere, abych tam omrknul stará místa. Po těch letech jsem to tam občas i poznal :) Tak snad zase někdy!

P.S. Protože blok už letos slaví 15. narozeniny, tak pro zájemce doporučuji mrknout na příspěvky z let 2011 (podzim) a 2012 (jaro), kdy jsem byl ve Finsku :)

Žádné komentáře: