pondělí 16. září 2013

Jednou na poli a jednou ve skalách - ŽA Šemanovice

Pískovcové skály rozhodně patří k těm nejlepším (a nejtěžším) českým terénům, takže nebylo divu, že jsem se na uplynulý víkend pořádně těšil. A čekaly mě závody, které možná nebyly v několik ohledech zdaleka ideální, ale skály jsou prostě skály!

Slabé závodní výkony posledních měsíců mě na oba dva dny poslaly do H21A, ale nijak jsem nelitoval. Konkurence byla i tak velká a na elitu letos prostě nemám.

I tak jsem měl ovšem ze sobotní klasiky respekt. A přestože nakonec směrné časy padly (vítěz pod 67 minut), bylo to pro mě pěkně náročné. Naštěstí už se přeci jen rozběhávám, takže se mi utíkalo podstatně lépe než předchozí víkend.

Mapa klasiky H21A s mými postupy - bohužel se mi GPS chytla až cestou z páté kontroly (viz níže)

Moje postupy z klasiky doplněné  o nástin mých voleb v úvodu trati, kde se mi nechytla GPS

Na 5. kontrole jsem dokonce ještě držel 12. místo, ale pak přeci jen přišel krizový úsek až do 11. kontroly, kde jsem se teda rozhodně moc dobře necítil. Od jedenáctky to už ale zas pěkně odsýpalo a stáhl jsem devět míst na konečnou 31. pozici. Škoda těch asi čtyř minut chyb (jinak, jak se koukám, tak se koukám, okolí 6. kontroly bylo při mém náběhu okolo skalního průchodu opravdu divné - vzhledem k tomu, že kontrola místo směrově pod ním byla nad ním...).

Co se týče stavby trati, tak ta mě nějak moc neoslnila, myslím, že se z toho dalo vytáhnout i daleko víc než běhání po zoraném poli (kvůli tomu na terény se skalami úplně nejezdíme, že?). Ale i tak nelze než nepochválit několik postupů - jako ten na osmičku.

Že o parádní terény skutečně nebyla nouze, ukazuje tato fotka pořadatelů - viz web závodu - vlastní fotky jsem bohužel opomněl s foťákem doma

V neděli byl čas malinko napravit reputaci a to se mi i posunem na 28. pozici trochu podařilo. Nicméně to byla strastiplná cesta. Hned na čtyřce jsem se z osmého místa poroučel minutu a půl velkou chybou do hloubi startovního pole. Doteď úplně nechápu, podle čeho byl do mapy vybrán právě ten určitý srázek, když jich tam okolo byla hromada stejně velkých.

Mapa krátké trati H21A s mými postupy

Snažení jsem pak pojistil paralelní hloupostí na šestku, kde jsem se odklidil do sousedního hustníku, a bylo mi k pláči (průběžné 45. místo). Ani nevím, jak jsem se nakonec rozběhl dál, ale nějak jsem to ze sebe dokázal vyždímat. Za sebou jsou viděl stíhajícího Jirku Nováka, tak jsem i malinko začal kmitat nohama. I když jsem pak ještě vysekl další minutku chyb (největší část z ní ukousl postup na 15. kontrolu údolím), tak už ten závěr přeci jen proběhl v lepším duchu.

Celkově tak okolo pěti minut na chybách - a to už je sakra moc... Jenže jak se ukázalo, i s tímhle se dal zaběhnout slušný výsledek, protože v lese se ztrácel kde kdo.

Tentokrát stavba trati nápaditá, byť na můj vkus příliš brutální (3,9 km a 290 metrů převýšení v parametrech, vlastními postupy jsem nabral cca 400 metrů stoupání).

Celkově tedy z mé strany pěkné závody a zase o kus lepší výsledky. Jsem celkem spokojený, jen těch chyb mohlo být přeci jen méně. Část z nich pramenila z toho, že jsem až moc mapoval a vymýšlel zbytečně složité postupy ("Je tam spousta skal zespoda, co když to nepůjde vyběhnout, půjdu vrchem." a podobně), nad tím se asi budu muset zamyslet a raději se místo zbytečného mapování věnovat běhu.

P.S. Závěrečný povzdech sdílím s těmi, kteří zaznamenali, že mapa prošla pouhou revizí (navíc rok až půl rok starou!) originálu z let 2000-2001 vytvořeného sedmi mapaři. Myslím si, že by žebříčkové závody zasloužily i mapu novou... Ačkoli beru argument, že ve skalách to asi není levná záležitost.

Žádné komentáře: