neděle 7. září 2008

Saská klasika šmrncnutá Kokořínskem

Slíbil jsem, že se ještě vrátím k mistrovství Saska s nějakým kratším rozborem zajímavých postupů sobotní klasiky. Jen pro rekapitulaci - trať měla 8,9km a 490m převýšení a já ji překonal za 89 minut, což žádný super čas není, nicméně na vítězství stačil :)
Ještě než začnu, dodám pár slov k mapě. Její kvalita byla ucházející, bez nějakých výrazně slabších míst. Skály, které jsou na hřebenech, měly až tak 10-20m (odhadem) a ty zelené šrafy všude možně jsou husté kapradiny (hodně špatně se přes ně běhalo).


Postupy:
1 - 2. První zajímavější postup přišel hned na dvojku a mě dvě relativně správné varianty: buď úplně zleva na jistotu po cestě (což bylo delší) nebo se jakýmkoli způsobem dostat k tomu tmavě zelenému hustníku a podél něj. Já jsem se bohužel zasekal na hraně toho světle zeleného hustníku a zdálo se mi, že se tam nikde nedá slézt, takže mě to zatáhlo až do kapradí k oplocence. Konec ještě poznamenalo naražené koleno, které mě ještě víc rozhodilo z rytmu, a tak jsem v dohledávce kontrolu minul.
2 - 3. Velmi zajímavá volba, škoda že nemám možnost většího srovnání. Od pohledu se mi zdá má cestovka dost výhodná a až na nebezpečí minutí té cesty tmavě zeleným hustníkem (začátek byl skutečně zarostlý) i dost bezpečná až k dohledávce (tu jsem zase trochu podcenil, výsledek je jasně vidět). Druhá nalezená možnost je začít se hned od dvojky šplhat do toho sedýlka s občerstvením a odsud zase dolů. Je to většinou cestovka, ale o 50 výškových metrů bohatší, navíc s méně jistou dohledávkou. Přijde mi míň výhodná.
3 - 4. Čtvrtá kontrola a třetí volba. Tentokrát tři možnosti - přímo přes skály nebo doleva/doprava po cestě okolo skal. Rovně (vše cca) 1450m/130m převýšení, zleva po cestě okolo skal (odděluje se od mé varianty v údolí) 2000m/110m převýšení, zprava (od míévarianty se odděluje až na cestě těsně pod číslem 7) 2300m/105m převýšení. Z toho je asi zcela jasné, že ač se postup rovně zdál hrůzostrašný, byl o dost kratší a moc velké převýšení si na něm člověk taky nepřidal. Myslím, že časové rozdíly by mezi variantou rovně/zleva nebyly moc velké, ale vyzněly by pro kratší cestu. Rozdíl by trochu smazala lepší podložka na cestě a snáze běhatelné kopce. Postup zprava nebyl nijak výhodný.

No a jak závod začal složitě z hlediska postupů, přešel postupně do middlového ťukecu přerušovaného jen občasnými delšími postupy, které se však nevyplatilo chodit jinak než rovně.

P.S. Na nejbližších závodech, kde bude možnost, musím koupit kurvítko, abych mohl varianty měřit přesněji a tím se i dostat k lepším výsledkům...

Žádné komentáře: