středa 17. ledna 2024

Krátký den '24

Už potřetí se v Dubňanech kousek od Hodonína konala česká obdoba Tiomily/Jukoly, Krátký den. Předchozí ročníky byly parádní (opravdu si cením žabiňáckého pořadatelského servisu) a tentokrát se běželo i v jiném lese, takže jsem se opravdu těšil.

Náš tým se tentokrát skládal hodně ztěžka a chvilku to vypadalo, že se ani nepřihlásíme. Nakonec jsme přeci jen běželi, byť mimo soutěž (chyběl nám poslední dámský úsek). Ale i tak to bylo fajn!

Na mě připadl nejdelší, pátý úsek. Měl jsem z toho trochu respekt: v noci teď skoro neběhám a ještě před pár týdny jsem měl za sebou poměrně dlouhou běžeckou pauzu. Nakonec to ale nebylo tak zlé. Docela velkou část trati jsem běžel v kontaktu a rozhodně ne nutně v závěsu.

Na předsběrce - foto: Tomáš Bubela

Mapově to šlo taky hezky - až do 16. kontroly, od které se to začalo trochu sypat. Tuhle chybu jsem i s 20. kontrolou ještě ustál, ale na 21. kontrolu už jsem nechal více jak tři minuty hloupým odchýlením v dohledávce. Vůbec jsem to místo v noci nepochopil... Dneska jsem se tam byl proto vyklusnout a je mi to trochu jasnější: krom toho, že jsem nedržel směr (buzola) mě vytrestala i poměrně složitá vrstevnicová situace (nevyčetl jsem, že kontrola je vlastně v údolí). V mapě je to zachycené dobře, jen moje koncentrace selhala (doháněl jsem ztracený kontakt z 20. kontroly, co k tomu říct...).

Mapa 5. úseku s mými postupy

Zbytek závodu už jsem pak mohl jen lehce přitlačit na pilu, ale nebylo extra co řešit. Výsledek hrozný nebyl, ale měl jsem na víc. I díky ztrátě kontaktu z této chyby bychom byli skončili na 9. místě (pravděpodobně, neměli jsme ten poslední úsek, kde už ale byly rozestupy hodně velké).

Na neděli pak pořadatelé připravili neměřený trénink na mapě z předchozích dvou ročníků. Dali jsme si s kluky hromadný start. Díky tomu jsem asi dvě třetiny trati běžel v poctivém tempu, ale absence tréninku se přeci jen projevila - a já byl rád, že měl trénink jen 7,3 km :) Ale i tak jsem měl radost z celkem povedeného mapového výkonu na hezky postavené trati.

Nedělní trénink s mými postupy

Krátký den byl opět fajn akcí. Tak snad za rok znovu!

Žádné komentáře: