pondělí 21. března 2011

Double druhých míst

První větší závody letošní sezóny a hned dva velmi slušné výkony. Hned na začátek samozřejmě musím uznat, že se přeci jen běželo v mých domácích terénech (alespoň podle povahy, jinak jsem terén znal tak maximálně z cesty), takže o to bylo pro mě závodění jednodušší.
Na druhou stranu to před víkendem na nějaký větší zázrak moc nevypadalo, v půlce týdne na mě zase trochu padla únava a nějaké další problémy, takže jsem ještě v pátek (který v Hradci částečně prosněžil) nějakou chuť zaběhnout si sobotní 20km dlouhou trať vůbec necítil. Naštěstí se mi z toho podařilo poměrně oklepat  (počasí se navíc umoudřilo) a do lesa jsem vbíhal po fyzické stránce s nejlepšími pocity za poslední dobu. Už od začátku jsem se rozhodl, že to nemá cenu jakkoli šetřit (to jsem si vzpomněl na loňské mistrovství na dlouhé, kde jsem přesně to udělal a moc dobře to nedopadlo) a běžel jsem doslova, co se dalo. Samozřejmě jsem vysekl jednu menší a jednu větší chybu. Ta větší (na šestou kontrolu) se nakonec vyšplhala někde ke dvěma minutám, když jsem ztratil kontakt s mapou a v nepřehledném polohustníku minul jen o pár metrů kontrolu, načež jsem absolutně nechápal, kde jsem se to ocitl, když vše sedělo, ale kontrola nikde (no byla asi zrovna za stromem).

 Mapa z dlouhé trati - ta dostala za běhu hodně zabrat a byla hodně pomačkaná, takže bylo těžké to pěkně oskenovat

Pak už to šlo celkem hladce, alespoň tedy z mapové stránky. Nějaké drobné chybky ještě byly, ale nic závažnějšího. Horší to tak bylo jen z fyzické stránky, kdy už jsem na posledních kilometrech začal hodně odcházet, ale ještě jsem to zvládl udržet bez nějakých výraznějších časových ztrát. Nakonec se můj čas vyšplhal na 107:50 a stačil na krásné druhé místo, které jsem si držel i na mezičasech po většinu závodu.
Druhý den přišly na řadu štafety, na které jsem se už moc necítil. Dlouhá trať mě celkem rozlámala a navíc jsem večer po prvním závodě pěkně kulhal, protože mě bolely prsty na chodidlech, které dostaly v orientkách a bažinách pěkně zabrat. Obojí jsem ale úspěšně rozběhal a mohl tak vyrazit na poslední úsek naší áčkové štafety. Bohužel se nám předtím moc nevedlo, a tak jsem startoval asi patnáctý s nesmazatelnou ztrátou. I tak jsem se ale hodně snažil a přestože jsem to celé běžel úplně sám, tak jsem zaběhl druhý čas na úseku (za Šéďou, který mě ale porazil o kotel). Chyby jsem nakonec udělal až v pytlíku a možná nás stály posun na osmou příčku, takhle jsem doběhl až desátý. Ale i tak další super výkon tohohle víkendu!

 Mapa ze štafet

Takže obrovská spokojennost s prvními dvěma závody, jen ty následky z nich jsou hodně nepříjemné. Oba ukazováčky na nohou mi do večera pěkně opuchly a ještě teď v poledne nemůžu normálně chodit. Uvidím, jestli to dneska ještě rozchodím a budu se vůbec pokoušet o nějaký výklus. No rozhodně to nevypadá moc dobře :-/ A to jsem chtěl zase trochu pořádně trénovat...

Žádné komentáře: