sobota 26. listopadu 2016

Nový tréninkový rok

Tři týdny nového tréninkového roku už jsou za mnou. Rád bych v něm navázal na trénink z loňské zimy, který se myslím povedl. Nijak zásadně nechci zvyšovat počet tréninků - chtěl bych za týden 3-4 kvalitní zvládnout, což je asi nyní reálné maximum.

Oproti předchozím létům jsem se letos po sezóně ani necítil fyzicky vyčerpaný, což asi odpovídá i tomu, že jsem měl konečně něco naběháno. Únava byla spíše psychická, ale z té jsem se zase zvládl oklepat a motivace k tréninku pořád je. Díky absenci únavy jsem zachoval tréninky v terénu v délce odpovídající těm nejvyšším z loňského roku - na cca 60-70 minutách délky. Ještě jsem se pořád nerozhodl, zda příští rok budu cílit i na klasiku - po zkušenosti z Hrabětic vím, že to příští rok bude vyžadovat opravdu poctivý trénink a Jizerky prostě nejsou můj terén. To Jeseníky už jsou pro mě mnohem lepší, ačkoli jsem nikdy nepochyboval, že na podzim budou prim hrát štafety a družstva.

Na sprint to úplně není, takže je jasné, že až na jeden rychlostní trénink na tvrdém povrchu budu absolvovat maximum tréninků v terénu. Loni se mi to osvědčilo a jen mě to utvrdilo v tom, že tudy vede ta správná cesta k tréninku orientačního běhu. Takže teď zbývá si v hlavě do konce roku všechno srovnat a rozhodnout se, jestli klasika ano nebo ne - a podle toho budu nastavovat svůj trénink.

Žádné komentáře: