pondělí 18. června 2012

Klasika na Čiháku

Jarní část sezóny za mnou a přede mnou pár týdnu volna. Protože si ale výraznější oddech chci dopřát až začátkem července, tak aby to bez běhání nebylo tak dlouho, pořád ještě lehce trénuju. A v rámci toho (a zajištění kvalifikace na MČR na klasice, což by mi kvůli málo závodům v rankingu mohlo uniknout) jsem tak vyrazil za Žamberk na česko-polské hranice, na louku u osady Čihák, která byla centrem oblastního přeboru na klasické trati.
Na výchoďáku už jsem nějaký ten pátek nebyl, a tak mě malinko překvapilo, jak malý závod to vlastně je (po kažtýdenních pondělních závodech v Tampere, kam klidně dorazilo tisíc lidí). Předpověď slibovala tropické teploty, a tak jsem měl malinko obavy, jak drsné to bude.
Naštěstí trochu foukalo a na trati bylo dost občerstvovaček (ačkoli, jak je vesměs špatným zvykem, spíš na postupech než na kontrolách, a to i stylem, že jsem kvůli nim musel upravovat volby postupů). Po deštích začátku týdne byly navíc řádně nasáklé bažiny a kaluže, což mě osobně vůbec nevadilo, protože se jednalo o další příjemné ochlazení nohou.

Mapa závodu i s mými postupy

Terén byl celkem pěkný a i trať měla svou výchoďákovou kvalitu. Opět jsem měl trochu problémy s českým mapováním porostů, ale vzhledem k tomu, že jsem běžel opravdu jen tak na pohodu, tak jsem se tím moc netrápil a stejně šel spíš na pocit, než na podrobné mapování.
Chyb jsem vyrobil na takových 6-7 minut, což je celkem hodně. Nejvíc mě mrzí ty na jedničku a osmičku, protože právě úvod jsem chtěl jít trochu rychleji a víc závodit. Na jedničku jsem ale nějak nepochopil cesty (nevšiml jsem si průseku, po kterém se šlo ke startovnímu lampionu a myslel si, že ho prostě dali na špatné místo). No a u osmičky jsem to podcenil a nějak špatně vyčetl, co mě čeká u kontroly v dohledávce.
Celkově ale příjemný závod - jen škoda překročených směrných časů - 96 minut u vítěze je tedy hodně za nimi. Řekl bych, že jejich odhad stavitel tentokrát hodně nezvládl. Na druhou stranu, aspoň jsem potrénoval trochu vytrvalosti!

Žádné komentáře: