středa 22. února 2012

Úterní trénink kopců

Protože už jsem usoudil, že paty jsou v dostatečné kondici, tak už jsem tentokrát přemlouvání trenéra neodmítl a vyrazil na úterní trénink kopců na Pyynikki (zalesněný kopec kousek od centra). A jelikož je to společný trénink pro elitní běžce z oblasti Tampere, bylo tam opravdu dost kvalitních lidí.
Základem jsou rychlé poloviční okruhy od břehu jezera na vršek kopce, ze kterého se pak sbíhá po schodech zase dolů. Délka jednoho výběhu je zhruba 1,3 km a vystoupá se 70 výškových metrů. Začíná se relativně pohodovým tempem okolo 6:30, ale poslední, pátý výběh, jsem běžel za 5:45 a to už se čtyřmi předchozími v nohách na uklouzaném sněhu nebyla žádná sranda.

Trasa okruhu (od zálivu dole uprostřed)

To ale není všechno, bez jakékoli zastávky se pokračuje na minutovky do kopce maximálním tempem. Naštěstí taky jen pětkrát. No ale i tak už jsem poslední vyloženě mlel z posledního. Ale na vůli jsem to zvládl. Už teďka ale tenhle trénink nemám rád, takže zřejmě bude hodně kvalitní... Takže další úterý zase (když nebudou trochu vyprovokované paty protestovat).

Žádné komentáře: