pondělí 19. prosince 2011

Vánoční sprint '11

Rok se s rokem sešel a já se účastnil další ZHL. Tentokrát jsem se opravdu těšil. Zaprvé to byl první sprint po víc než půl roce (včetně tréninků) a zadruhé počasí bylo opravdu pěkné a mnohem lepší než ta věčně se klouzající obleva v Tampere.

Při odběhu od jedné z kontrol (lampion vpravo uprostřed) - foto: Kade

A závod to byl opravdu pěkný, hodně běžecký a tedy mapově jednoduchý, ale to bylo přesně to, co jsem tréninkově potřeboval. Běžel jsem čistě, bez nějakých chyb, jen nějaké lehčí ztráty na volbách a na pár zásekách, kdy se mi nechtělo přeskakovat plot (či razit kontrolu přes něj), a tak jsem překážky raději oběhl. Celkově ale hodně plynulý výkon. Ke konci mi začaly trochu docházet síly, protože v opravdové rychlosti už jsem kvůli počasí ve Finsku nějakou dobu netrénoval.

Mapa s mými postupy

Ztráta tak byla o něco větší, než bych čekal, 54 sekund na vítězného Edu Šmehlíka, který byl rozhodně daleko nad moje síly i za lepších podmínek pro mě. Ostatně celá první trojka zaběhla hodně pěkný výkon, kterým odskočila daleko dopředu.
Nicméně očekávám, že to na jaře nebude moc jiné, Finsko mě asi bude stát trochu rychlosti (ačkoli tréninky na rychlost budou nadále mojí prioritou). Ale sprinty, ačkoli jedna z mých nejoblíbenějších disciplín, vždycky narážely na moje přirozené rychlostní limity. Pokud to tak vyměním za lepší běžeckou a mapovou kapacitu pro middle a hlavně klasiku se štafetami, tak to bude stát za to. A mapová stránka už je přitom už teď úplně někde jinde, tak ještě zlepšit běžecké výkony.

Žádné komentáře: