úterý 1. listopadu 2011

Smålandskavlen '11

Letošní podzimní sezóna byla opravdu hodně dlouhá a náročná. A hlavně skončila o skoro měsíc později, než jsem zvyklý. Celý říjen už jsem ostatně cítil, že trochu přetahuju a v nohách jsem rozhodně neměl nejlepší pocity. Protože jsem ale slíbil, že na konci října pojedu do Švédska na štafetový závod Smålandskavlen a byl jsem vybrán do prvního týmu, rozhodně jsem v posledních dnech přípravu nepodceňoval.

Podél doběhu

Vše začalo už v pátek přesunem nočním Finskem na trajekt z Turku - s ním jsme brzy ráno dorazili do Stockholmu a dopoledne se přesunuli o pár set kilometrů jižněji do hotelu ve Vimmerby. Protože jsem startoval až v neděli ráno, šel jsem si nejdřív koupit něco k jídlo a projít se po městě, abych se trochu protáhl po vší té dlouhé cestě. Večer jsem se samozřejmě byl rozběhat, a pak už jsem ležel v posteli a sledoval online výsledky mých prvních dvou úseků, které běžely z intervalového startu v noci a měly určit můj handicap pro ranní start. Bohužel se nám úplně nedařilo tak, jak jsme si plánovali a bylo z toho skoro čtrnáct minut ztráty na první Kalevan Rasti a hlavně start mimo kontakt s nějakými lepšími běžci.

Mapa se všemi kontrolami a mými postupy

No ale štafety se nikdy nevzdávají, a tak jsem přesně dle pokynů od prvních metrů běžel skutečně naplno. Les kousek od Vimmerby tomu rozhodně nebránil a jak ho popsal kouč TP, byl to park. Myslím, že u nás by k tomuhle popisu měli námitky, ale musím uznat, že viditelnost v lese byla skoro stejná jako na jakýchkoli českých závodech. Jen občas se objevila krátká náročnější mapová pasáž. Běžel jsem celkem dobře, pár zaváhání jsem vyrobil, ale nic extrémně velkého. Ztrátu jsem měl na trati dlouhé lehce přes sedm kilometrů hodně přes šest minut, ale skoro polovinu můžu přičíst farstování. Jen když se podíváte na varianty na druhou kontrolu, tak vám musí být jasné, že to na stejné délky v rámci úseku stavěno rozhodně nebylo. No ale nevadí, aspoň měli ostatní zase ty lepší kontroly.

Varianty tratí (moje farsty červeným fixem + levá větev při větvení mezi úseky) - doporučuji se zejména podívat na rozhození druhé kontroly :-)

I tak jsem ale posunul náš tým z 30. na 26. pozici, ze které se to ještě podařilo po celkových pěti úsecích tohohle závodu dotáhnout na 20. místo. To sice nebyl výsledek, který bychom si v TP představovali, ale já jsem byl se sebou spokojenný, rozhodně jsem slušně zabojoval a když to porovnám s prvními závody tady ve Skandinávii, tak vidím obrovský posun a skoro až nechápu, jak jsem mohl v některých terénech vůbec vyrábět chyby.

Žádné komentáře: