neděle 27. listopadu 2011

Pyynikin testijuoksu

V sobotu byl na programu první testijuoksu - testovací běh na vršku Pyynikki. Počasí vyšlo (po dlouhé době svítilo slunce a teploty byly okolo 5-6 stupňů), takže skoro ideální podmínky na to oběhnout si tuhle skoro 8 kilometrů dlouhou trať. Běželo se hromadným startem a celkem slušným tempem. Já jsem se snažil trochu propracovat dopředu, ačkoli jsem trať vůbec neznal, takže vedení jsem se spíš vyhýbal.

Trať běhu

Okolo poloviny se vybíhá prakticky od jezera nějakých odhadem 50-60 výškových metrů po slavných schodech, na kterých v zimě trénují hokejisti (nosí si jeden druhého na zádech). Tam všichni znatelně zpomalili (v podstatě až do chůze), zatímco já to neznale vyběhl pěkně po špičkách nahoru. Trest přišel záhy na dvoukilometrové atletice po prakticky rovné silnici. Totálně jsem ztuhnul, ale na vůli jsem dokázal tempo celkem udržet.

Výhled z Pyynikki snad dává trochu tušit, že to není úplná rovina (schody bohužel vyfocené nemám) - tahle fotka je ze začátku srpna, mimochodem

Nakonec jsem doběhl čtvrtý, porazil pár borců z Punakone týmu (elitní mužský tým Pyrintö), a čas měl okolo 28:45. To na první pokus rozhodně není špatné, ačkoli podmínky byly skutečně ideální. No uvidíme, jak se to vyvine až se na tenhle testovací okruh dostanu příště (asi v lednu a asi už za sněhu).

Žádné komentáře: