neděle 13. listopadu 2011

Jukola kemp

Přestože teď poctivě plním plány odpočinkového období (= skoro neběhat), tak pozvánce na menší tréninkový kemp Tampereen Pyrintö v terénech Jukoly příštího roku jsem neodolal. Ostatně, bylo mi přislíbeno, že to bude jen pohodové nenáročné soustředění.
No už první trénink - nočák - mě upozornil na čem do příštího roku pracovat, protože v nočních je to skutečně slabota. Je mi ale jasné, že tohle se za jednu tréninkovou sezónu dotáhnout nedá, nicméně rozhodně na tom chci letos zapracovat. No ale po nočním jít do sauny a do jezera (venku pět stupňů) pak rozhodně za ten protrpěný trénink stálo.

Mapa nočáku

Pak přesun do hotelu ve Vantaa (ano, Jukola je za rok prakticky hned vedle letiště Helsinek), na pozdní večeři a spát. Nutno říct, že se mi běhání na severu opravdu líbí, protože takové luxusní ubytování jsem na soustředění předtím nikdy nezažil :-)
Druhý den byl hlavní ostrý trénink, opakované starty v dalším sousedním terénu Jukoly. Je jasné, že to příští rok bude pekelně rychlé, les je hodně čistý se skvělou viditelností. Převýšení spíš menší, takže průměry na kilometr půjdou hodně nízko. No a všudypřítomné skalní plošiny tomu dodávají punc pěkného finského terénu. No a poté už jen týmový sraz a volno, další fáze nebyla, přeci jen teď zrovna není vrcholné tréninkové období, takže jsme to rozhodně nehrotili.

Mapa z opakovaných startů (viz čísla vlevo) - chyby na 6. a 9. kontrolu, jinak čistě a v maximální tempu

No a v neděli byl na pořadu výběh po národním parku Nuuksio. Necelé dvě hodinky rozhodně zadarmo nebyly, ale stály za to, moc pěkné místo na běhání, bez nějakých strhujících výhledů, ale s krásným vesměs čistým lesem a skalními plotnami.
Takže celkově super tréninkový kemp, nakonec přeci jen ne zrovna úplně nenáročný, ale rozhodně přínosný. Nové zkušenosti s terény a první výraznější tréninky do nového roku.

Žádné komentáře: