středa 21. května 2008

Middle na Čeřínku

V sobotu jsem běžel svůj první letošní závod žebříčku A. Poblíž Jihlavy jsem se měl ukázat na trati dlouhé 4,8km s 200m převýšení. Vyjížděli jsme poměrně pozdě, takže jsem se vyspal tak akorát, což bylo fajn. Nicméně jsem zas pro změnu řídil, u čehož já si teda obvykle moc neodpočinu, spíše naopak. A výkon za moc nestál (ale ne kvůli tomu řízení).
Důvodem mého neúspěchu a nakonec 14. místa byl hlavně běh. Zhruba už někde po třetině trati se mi začalo běžet hodně špatně. K tomu jsem udělal i pár chyb (hlavně směrových).
Jinak závod to byl víceméně jednoduchý, pokud byl člověk dostatečně soustředěný, chyby se moc dělat nedaly, protože stavitel se spíše vyhýbal hustníkovým kontrolám a terén nic moc dalšího složitého nenabízel.
Co však mnohé mátlo a komplikovalo jim to dohledávku, byly fialové vodoteče (+ severnice, ale u těch to tolik nevadilo). Abych řekl pravdu, tmavě fialová vodoteč se za běhu od cesty nedá rozeznat. U mě se to projevilo tak, že těsně před kontrolou jsem přeběhl potok (poměrně výrazný), který nebyl v mapě. Tím pádem jsem začal přemýšlet, kde jen to asi můžu být. No, ale to byla taková drobnost. Horší bylo, když jsem nabíhal na kontrolu a z mapy se mi zdálo, že je to zcela jasně konec cesty (takže jsem nekouknul na popisy). Jenže ono ne! On to byl konec potoku s kontrolou schovanou v korytu, takže nebyla vidět, pokud jste k potoku nepřišli opravdu blízko! A kdo by hledal konec cesty v potoku???
Nicméně jinak vše v organizaci klapalo, jak mělo. Shromaždiště bylo pěkné, velké tak akorát, takže super. A s těmi mapami, jak jsem se později dozvěděl, se to zkazilo až v tiskárně Žaket, před tím bylo vše OK. To ovšem neomlouvá pořadatele, že na to závodníky před závodem neupozornili, ačkoli o tom zcela jistě museli vědět! To bylo leckdy skoro na protest a tentokrát stálo štěstí na straně jihlaváků, že ho nikdo nedal...
Pokračování o klasice zase zítra večer :)



Jedna z nejtěžších částí trati:
Kontrola 6, která byla v dobře průběžném hustníku a oblopena houfem dalších. Stačilo ale běžet na velké šutry.
Kontrola 7, 8 - pro změnu jedny z těch nejjednoduších kontrol - na hřbetě stačilo přeběhnout na druhou stranu, a pak už jste o lampión museli zakopnout.
Kontrola 9 - bylo potřeba dát směrově pozor na seběhu (náhlé zrychlení z kopce a navíc v čistém lese po několika kontrolách v kamenech)




Pro mě asi nejúspěšnější část trati - závěr (což moc nechápu, protože jsem moc nemohl)

Pořadí na mezičasech (od postupu na 20 včetně): 9-9-14-4-1

Dokonce i vyhraný doběh!

Zajímavá mini volba na 21 - po čáře se dalo pár vteřin ztratit, vyplatilo se jít v závěru zprava po louce

Žádné komentáře: