středa 11. září 2019

ŽBČ východ: Choceň

Jak jsem zmiňoval v článku o Ceně východních Čech, moje výkony na vícedenních měly celkem stoupající tendenci. O to víc jsem se těšil na "větší" závody, kterými pro mě byla béčka v Chocni. Zbývalo se oklepat z bolavého břicha (jak rychle přišlo, tak odešlo) a trochu si odpočinout; jinak jsem asi přes léto odtrénoval, co jsem mohl. Drobnou radost mi před startem udělal i posun na 170. místo v rankingu - tak snad další MČR na krátké už to budu mít v klidu a bez nutnosti žádat o divokou kartu :)

Sobotní klasika měla okolo 15 kilometrů, což je vzdálenost, kterou už jsem zase nějaký ten pátek neodzávodil. Takže ze začátku jsem měl trochu respekt a do lesa vyběhl spíš zadrženě. Bohužel jsem do toho vyrobil i pár drobných chybek (3., 4. a 8. kontrola), takže start moc ideální nebyl. Někdy okolo třetiny trati jsem ale naznal, že nohy celkem drží, a tak jsem zařadil o něco vyšší rychlostní stupeň. V následných čtyřiceti minutách závodu jsem i s malými myškami ztratil nějaké dvě až tři minuty na nejlepší, což je super. Pak bohužel došlo při postupu na 22. kontrolu k únavě materiálu a rozvázala se mi bota. Bohužel v tom mokru se mi ji už ani na několik pokusů nepodařilo zavázat. Naštěstí už do cíle moc nezbývalo a botu už mám tak utaženou z předchozích závodů, že mi s trochou opatrnosti na noze celkem držela. Horší byla únava mozkového materiálu, kdy jsem se na 27. kontrolu vydal přes trojkový hustník. No, byl fakt trojkový :)

Mapa trati H21B s mými postupy

Nakonec to stačilo na 10. místo se ztrátou necelých 9 minut (můj čas necelých 107 minut). Po doběhu (trochu vyklusnutém, protože křeče přeci jen nastoupily - v posledních dvaceti metrech :D) jsem byl na sebe hodně naštvaný. Ale zpětně to vidím jako fajn výkon. Na klasiku úplně natrénováno nemám, ale výsledek je i s tou rezervou, kterou jsem v lese měl, docela pěkný.

Když jsem si sobotu srovnal v hlavě, byl jsem zvědavý, jak to půjde v neděli. Middle není moje hobby a asi už nikdy nebude. Jakmile nastoupí kratší postupy za sebou, tak mám prostě problémy uhlídat mapu. Až na pár drobností (4. kontrola) se mi to ale tentokrát podařilo celkem ustát. Zvláštní radost mám z pasáže od postupy na 18. kontrolu do cíle. Možná mě trochu povzbudil doběhnutý Tom Souček a zároveň byl závěr spíš na hrubou sílu, kterou už teď mám zase trochu v nohách. Každopádně na všech těchto šesti mezičasech jsem byl nejhůř šestý a oběhl ji nejrychleji ze závodního pole. Celkově to stačilo na pěkné 5. místo se ztrátou něco přes tři minuty.

Mapa H21B s mými postupy

Výkony to rozhodně nejsou špičkové, ale mám z nich radost. Mapa je sice hodně nejistá, ale běžecky jsem na tom rozhodně nejlépe za poslední minimálně dva roky. Uvidíme, jak to otestuje víkendová trojkombinace v Jizerkách, mém asi nejméně oblíbeném českém terénu (prostě v něm neumím :) ).

Žádné komentáře: