úterý 14. května 2019

TSM Švédsko '19

Opět spíše telegraficky k akci, kterou už mám víc než týden za sebou - soustředění TSM Královéhradecko ve Švédsku. Už podruhé jsem se přidal k této akci jako trenér a užil jsem si to snad ještě víc než loni. Na druhou stranu, bylo to opravdu intenzivní a přestože nás bylo celkem dost, obvykle jsem se během dne zastavil sotva na pár hodin. Na druhou stranu doufám, že to hlavně dalo něco našim dorostencům :)

Program trochu netradičně začal Tiomilou (týden předtím byly Velikonoce, takže reálně asi nic jiného nezbývalo). Oproti původním plánům realizovat se jen na veřejném závodě, jsem si nakonec zaběhl druhý úsek v béčku Snättringe. No, úplně jsem si nepotykal s Jedlovým půjčeným světlem a v konkurenci čelovek, se kterými dnes všichni ostatní běhají, to asi ani lepší být nemohlo. Tak či tak, užil jsem si 110 minut klopýtání, včetně jedné pořádné chyby těsně před koncem. V noci to v zeleném opravdu nebylo jednoduché.

 Start letošní Tiomily 

Moje postupy z letošní Tiomily (varianty B-D-F-H-J-M)

Po Tiomile kousek od Kristianstadu (takže dost na jihu Švédska) následoval přesun na hlavní tréninkovou část k Göteborgu. Co tak pátrám v hlavě, u Göteborgu už jsem minimálně jednou na soutředění byl (před 11 lety), a tak jsem věděl, že se můžu těšit na opravdu pěkné terény. A rozhodně jsem nebyl zklamaný.

Část tréninků jsem pomáhal s roznosem a sběrem, ale bylo nás celkem dost, takže jsem byl dost často "vyšetřený" na to, abych si trénink sám zaběhl. To bylo fajn - nejenom z toho ohledu, že jsem si to užil, ale byl to i cenný materiál pro večerní hromadné a individuální rozbory. Mapově jsem běhal celkem čistě (chyby jsem obvykle ustál hned v zárodku), ale běžecky jsem přeci jen ztrácel. Nohy každopádně na takový nápor kilometrů na měkké podložce úplně nachystané nebyly, a tak jsem poslední dvě fáze (scorelauf a sobotní závod) už kvůli bolavé achilovce neběžel - jen v prvním případě pomohl s roznosem a podruhé si prošel část kontrol.

Z prvního tréninku u Göteborgu

Middle z Euromeetingu 2014, který jsme si dali jako jeden z tréninků 

Prvomájový švédský oblasťák 

Trénink dlouhých postupů

Na poslední den nám i nasněžilo

Les z posledního dne

Les z posledního dne

Celkově musím zopakovat, že to bylo parádní soustředění. Skandinávie je prostě Skandinávie, navíc organizačně to, myslím, bylo taky super zvládnuté (díky všem, kteří se o to zasloužili). Noha si naštěstí s týdnem volna celkem odpočinula a o uplynulém víkendu už jsem mohl zase normálně závodit na trojkombinaci v Šumperku. Ale o tom zase v dalším článku.

Žádné komentáře: