čtvrtek 31. března 2016

Velikonoce '16

Velikonoční soustředění je za mnou. Sedm fází kvalitního tréninku, které mě zase nakoply do další sezóny, stejně jako prima čas strávený s kamarády.

Program začal pátečními opakovanými starty, které jsem si dal s našimi dorostenco-juniory. V tomhle tréninku se ještě dost projevovala moje nerozzávoděnost, se kterou jsem bojoval i na Jarním poháru. Přes zimu jsem toho sice s mapou naběhal dost, ale minimum v mapově těžším terénu ve vysoké rychlosti. Což ve zkratce znamená, že jsem celkem dost dělal chyby. Odpolední věšák-sběrač už byl v tomhle ohledu lepší a nebýt toho, že jsem si při skoku z jedné skály hnul se zády a krkem (což mě celkem bolí doteď), bylo by to úplně fajn.

Na sobotu jsme měli naplánovanou klasiku na Prague Easter. Tentokrát už jsem šel do H21E a musím říct, že z trati jsem měl celkem respekt. Nakonec to ale celkem odsýpalo a až v závěru jsem začal výrazně ztrácet. Od nejlepších jsem sice dostal pěknou čočku, ale jako trénink dobré - byť musím říct že trať mě svým pojetím moc neoslovila.

Klasika Prague Easter s mými postupy

V sobotu odpoledne jsem si pak dal roznos nočáku a rychlé oběhnutí jeho kratší trati - po prospaném poobědovém čase jsem se na to trochu i zregeneroval. O to horší byla neděle, kdy na mě hlavně dopoledne padla velká únava a všechny mapové okruhy jsem dokončil jen s vypětím všech sil. Oddílové štafetky během odpoledne pak naštěstí byly rozumně krátké, takže jsem se celkem i rychle proběhl.

V pondělí jsme se vrátili do mého nejoblíbenějšího lesa - Lískovce/Srní - na trať, kterou už jsem místy dobře znal z nominaček na ME před dvěma lety, které jsem pomáhal organizovat. I tentokrát na mě padlo roznášení, takže jsem si dal úvodní roznos, a pak mi to nedalo a trať jsem si oběhl při honu na zajíce, který z naší skupiny vyždímal asi i ty poslední zbytky sil. Za mě asi nejlepší trénink na velikonočku!
Část trati honu na zajíce

Soustředění bylo rozhodně super, jsem moc rád, že jsem se po nějaké době zase podíval do parádních terénů v okolí Doks. Teď se potřebuju trochu oklepat z únavy, dodělat pracovní resty a hurá do dalšího tréninku - zatím se mi běhá moc fajn, tak snad to vydrží a posunu se ještě kousek nahoru. Letošní cíle jsou jasné, pohnout se ještě trochu v rankingu (abych příští rok mohl zase pravidelně běhat elitu, ideálně i na sprintech) a hlavně rozběhat se dost na to, abych zvládal i celou trať klasiky.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...


… a dostat se do stavu, kdy budu drtivé většině startovního pole při ČPŠ diktovat jak rychle se má běžet - cítím, že tenhle psychologicky důležitý moment je už hodně blízko. Míca/vask ;)

Michal Jirásek řekl(a)...

Snad jo :) Paradoxně u sebe cítím za poslední ty 2-3 roky (když jsem neběhal) celkem posun v mapě i taktice. Zajímavé...