pondělí 6. října 2014

Víkendovka Pecka

Skupina dospělých se nám v oddíle zase pěkně rozjíždí. Kvůli mým zdravotním peripetiím jsem se ale aktivně zapojil až do poslední akce letošní sezóny - víkendovky s centrem v Pecce, kde jsme se připravovali na nadcházející MČR štafet a družstev.

Přestože jsem se v týdnech před soustředěním cítil porůznu, jsem moc rád, že jsem nakonec jel. Pohodová atmosféra, parádní prostory k tréninku, teplé počasí babího léta. A i ta moje výkonnost nabrala každoroční špičku před posledním víkendem.

Úsměvy směr MČR štafet a družstev - foto: Jedla

Program začínal v pátek mapovou přípravou na sobotní VčP na Malé Opičce. Nutno říct, že se rozbor druhý den ukázal jako opravdu užitečný.

V sobotu byl na programu hlavní kvalifikační závod na mistrovský víkend - výchoďák na Malé Opičce. Kvůli letošní rozsáhlé marodce a dalším výpadků ale byla místa v naprosté většině případů už rozdělena.

Malá Opička nicméně patří k orientačně nejnáročnějším terénům v naší oblasti a je mapařskou výzvou sama o sobě. Se svým výkonem jsem relativně spokojený. Sice jsem nabral okolo 11 minut, ale to je s ohledem na moji současnou výkonnost celkem jasné. Jinak se mi pocitově běželo dobře a na posledních šesti mezičasech jsme si dokonce ve čtyřčlenné skupince nasimulovali doběh třetích úseků štafet. V téhle závěrečné pasáži to tak znamenalo mezičasy jen o pár sekund pomalejší než měl vítěz. Sebevědomí mi zvedl fakt, že se mi podařilo doběhnout jako první :)

Trať H21A s mými postupy

Mapově jsem se snažil zapamatovávat co nejdelší úseky v terénu a vůbec si z mapy brát jen to zásadní. V tom jsem měl vždycky mezeru a když mám teď díky tréninkovému výpadku příležitost, snažím se na tom pracovat. Jinak se ale projevila má nerozzávoděnost a vyrobil jsem něco přes 4 minuty chyb.

Odpoledne relax na sluníčku a výlet na nedaleký hrad Pecka, který jsme zakončili (s Vorlem prodlouženou) návštěvou místního restauračního zařízení. Na večer ale byla ještě naplánována taktická příprava směr štafety a družstva, tak jsme se celkem brzy přesunuli zpět na ubytování.

Nedělní finiš lesem - foto: Eda/Vorel

Na neděli byly ještě v plánu opakované starty (3x cca 1,5km) na Čertových skrýších. Protože nemělo smysl se nějak zbytečně utavit, byly to úseky postavené převážně po rovině nebo v seběhu. A celkem se mi dařilo - běh v kontaktu mě prostě baví. Po prvním, trochu kopcovatějším úseku jsme měl sice jazyk na vestě, ale pak už jsem to celkem rozdýchal. A dařilo se mi dobíhat na úrovni nejmenovaných členů našeho A družstva. Super!

Před dalším startem - foto: Jedla

Víkendovka tak byla opravdu podařená - díky všem organizátorům :) A příští víkend mě čekají minimálně družstva, možná i štafety.

Žádné komentáře: