neděle 12. ledna 2014

ZHL Dubina a trénink po novém roce

Půlka ledna a na pořadu bylo další kolo Zimní hradubické ligy - tentokrát prodloužený sprint na pardubickém sídlišti Dubina. Musím říct, že závod navázal na tradici příjemných ZHL a navíc přinesl možnost si po letech zase zkusit ražení do průkazek (a zjistit, nakolik je to pomalejší, než při použití SportIdentu).

Protože skrz Dubinu občas probíhám při trénování v Pardubicích, věděl jsem, že nás bude čekat slušný sprintový terén. A popravdě to ještě předčilo mé očekávání. Trať i mapa se povedly, takže jediné, co bych vytknul, je formát prodlouženého sprintu. Přeci jen, když už sprint, tak raději normálně dlouhý (nebo dvoukolový?). Je ale fakt, že jsme díky délce vymetli všechna zajímavá místa.

Co se týče mého výkonu, tak jsem celkem spokojený. Vyrobil jsem pár drobnějších chybek (dohledávky 12., 16. a 25. kontrola) a občas jsem nevybral nejlepší stopu (24.), ale celkově to šlo. Hodně zásadní bylo běžet mapově plynule a mít připravený už dopředu postup na další kontrolu - a to se mi celkem dařilo.

Mapa HE s mými postupy

Běžecky to taky ušlo. Někde na 12. kontrolu už mi sice začalo malinko docházet, ale tempo jsem myslím udržel slušné. Běžecký výkon byl ale očekávaný - měl jsem za sebou tři dny tvrdého tréninku v podobě hlavního tréninkového bloku týdne.

Takže celkově spokojenost s mým kontrolovaným výkonem (6. místo, čas 21:21) a pochvala pořadatelům za pěkně uspořádaný závod.


Ještě na závěr krátkou zmíňku k tréninku. Po novém roce jsem přešel na kompletně nový systém. Inspirací pro něj byla již zmiňovaná přednáška Radka Novotného z první části školení T2 na téma nových trendů ve vrcholovém tréninku.

Na nový systém teprve najíždím - 3. týden 3. cyklu jsem si dal jako testovací a zatím z toho mám velmi dobré dojmy. Ve zkratce jde - s ohledem na mé hlavní disciplíny - o mnohem větší podíl času v terénu a s mapou i během zimy. A velkou změnu v přístupu k rychlostnímu tréninku, který se posouvá taky směrem do lesa.

Beru to jako velký experiment - na jaře se ukáže, zda to byl dobrý směr nebo ne. Ale zatím tomu dost věřím! :)

Žádné komentáře: