čtvrtek 30. ledna 2014

Jak jsem se učil kreslit v OCADu

Myslím, že už mapy z listopadového školení začínajících kartografů bylo malinko poznat, že trochu umím ovládat software pro kreslení map OCAD. Je pravda, že před hodně dávnem jsem v něm něco málo nakreslil, ale víc jsem se v něm naučil až loni, když jsem v červnu začal obkreslovat ortofoto Hodonína.

Většinu kreslení, které mi zabralo dobře ke sto hodinám, jsem pak udělal na podzim, kdy jsem do podkladů zapojil i StreetView (v prostoru jsem "naživo" mapovat nebyl). Většina prostoru poblíž silnice s ním šla zmapovat hodně do detailů a věřím, že i přesně. Samozřejmě, zvlášť z počátku mě hodně zpomalovalo, že jsem ještě neměl ovládání (a fígle) OCADu v ruce, nemluvě o přepínání mezi podrobnějšími podklady a kreslením na jedné obrazovce mého malého notebooku.


A protože mi bylo líto, aby mapa skončila jen tak na disku nedokončená, na začátku tohohle týdne jsem si na ni sedl a dokreslil těch pár posledních bloků baráků.

Popravdě, mapa samozřejmě není nic moc - některé detailnější oblastí jsem dělal jen z velmi špatného ortofota a úroveň počátečního kreslení (které jsem neupravoval) stojí, slušně řečeno, za nic. Přesto tuhle mapu vidět celou a hotovou nese nějaký pocit spokojenosti, že jsem to dokončil.

Žádné komentáře: