sobota 4. února 2012

Na běžkách na Taivalpirtti

Ještě než padly na Tampere těžké mrazy (-23 až -26 přes den), ve kterých už se na běžkách moc jezdit nedá, stihl jsem ještě první delší výjezd na klasičkách mimo hlavní trati (rozuměj jen ve stopě pro klasický styl). Cíl byl jasný - chata Taivalpirtti, v překladní Zimní farma, na kterou vedou všude ukazatele.

Ekologicky šetrné značení stop

Cesta má na délku asi 25 kilometrů a tam a zpět se jede jinou cestou, takže to vypadalo hodně lákavě. Jakmile jsem opustil hlavní trati, začalo to být pěkně náročné, protože stopa vede lesem a přes spoustu malých kopečků, takže se na ní nedá pořádně rozjet.

Cíl cesty, který vlastně ležel ještě před její polovinou

Cesta mi nakonec zabrala přes dvě a půl hodiny (a to jsem se rozhodně neflákal!) a na konci už jsem měl jazyk na vestě. Ale rozhodně to stálo za to, jízda zasněženým lesem a bažinami rozhodně jednotvárná nebyla a jakmile to jen teploty trochu umožní, tak se rozhodně vydám znovu.

U téhle bažiny končily moje letní výběhy (dál už se mi brodit nechtělo), v zimě ale nic poznat není krom občasného ledu koukajícího pod sněhem

A závěrečná fotka pro zasmání - aneb jak se jezdí v takřka mínus dvaceti

3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Luxusní! Musím uznat, že na běžky to máš určitě lepší :-) I když, v takovým počasí bych si toho stejně moc neužil. Jak padne teplota pod deset, prsty vypovídají službu. Ale fakt super. Běháte taky někdy nebo se fakt jen lyžuje?
Kamenda

Michal Jirásek řekl(a)...

No já moc neběhám, protože jsem měl problémy s patami (a přes ně i s achilovkou) a i teď točím spíš jen vevnitř na páse. Jinak se běhá, ale pokud vím, tak ne moc, spíš chodí taky dovnitř nebo na běžky.

A když bylo hůř než mínus dvacet, tak jsem byl jednou a když mi začalo všechno rozmrzat a já se bolestí půl hodiny válel na posteli, tak jsem se zařekl, že pod mínus dvacet už jezdit nebudu (ani jsem z toho neměl dobrý tréninkový pocit). Naštěstí se to už láme a má být okolo (na Finsko luxusních) mínus deset :-D

Anonymní řekl(a)...

:-D Tak takhle daleko to u mě naštěstí nezašlo, barák je vždycky blízko.
Tady se běhá docela normálně, ale v tom sněhu mě to až tak moc nebere.
Jinak máme pořád -5, takže nic extra, ale proti tobě paráda. A hlavně za týden valíme do tepla :-)
Kamenda