čtvrtek 19. ledna 2012

Saunování v zimě a na vlastní kůži

V rámci neohroženého investigativního poznávání místních zvyklostí a výstřelků (viz můj předchozí článek o  saunování, který pro získání vědomostí doporučuji přečíst jako první) jsem podlehl svodům svých nových domácích a vyrazil s nimi do veřejné sauny u jezera Kaukajärvi.

A přes Tampere přecházela teplá fronta

Abych se přesvědčil, že Finové skutečně chodí po sauně zchladit se do díry vysekané v ledu, jsem neváhal nasadit vlastní život. A když mi po cestě Juho-Veikko tvrdil, že chodí každý týden, tak jsem pojal podezření, že to asi opravdu myslí vážně.

Pohoda, ne? Přeci byste nevěřili, že bych tam opravdu vlezl...

Pro rozjezd jsme šli jen do sauny, ve které bylo méně než 100 stupňů, takže na finské poměry spíš provětrávaná místnost. Navíc ani neobsazená nějakým sebevrahem polévajících každých deset sekund kamna.
No a pak ven. S pantoflemi to nakonec nebyl takový extrém jako na tréninkovém kempu na Jukolu, kde jsme šli dvě stě metrů v pěti stupních bosí (takže vymrzlá voda vlastně byla dost teplá). A šup do vody, udělat pár temp (aby se neřeklo a naopak já mohl říkat, že jsem i plaval) a ven, dokud ještě nohy aspoň trochu ohnu.

No vlezl jsem tam

Nakonec se mi to moc líbilo a zařekl jsem se, že to brzo zkusím zase. Sranda a regenerační účinek byly rozhodně nezanedbatelné...

1 komentář:

Tynka_125 řekl(a)...

Já jsem do sauny nikdy nechodila, protože jsem se styděla :-D . Slyšela jsem už od hodně lidí, jak je to super, tak jsme to vyřešili tak, že jsme si koupili domů finskou saunu . Máme velkou zahradu, takže s místem nebyl problém a ani nebyla tak drahá, jak jsem si myslela :-) .