neděle 11. prosince 2011

Vánoční stromky

Za pár dní už pomalu zamířím domů, ale ještě jsem se stihl účastnit jedné z tradičních akcí elitních skupin běžců Pyrintö, tahání vánočních stromků z lesa. Za poslední dny nasněžilo, takže jsem se pořádně oblékl ve vidině, že pěkně promrznu. Nicméně tahání stromků sněhem mezi balvany dokáže pěkně zahřát, takže s tímhle jsem rozhodně problémy neměl.

Sklízeči

Celkem nás asi deset tahalo po nějaké dvě a půl hodiny občas po kolena ve sněhu. No prostě sranda. Ale pro Pyrintö docela důležitý zdroj příjmů vzhledem k tomu, že si vše od pokácení po prodej zajišťuje samo a stromky dostane zdarma od energetické společnosti z pod jejíhož vedení jsme je tahali. No a takový stromek se ve Finsku na Vánoce prodává okolo 40 eur. Takže těch 30-40, které jsem dotáhl sněhem k silnici, je pořádný příspěvek. Kdyby to byla brigáda pro mě, tak by hodinová sazba byla hodně slušná! :-D

No myslím, že pár set jich za ten den celkově bylo

No a krom zásluhy o dobrou věc to byl i slušný trénink na celé tělo. Ono táhnout dvou až třímetrové stromy hlubočákem dá zabrat všemu od nohou po ramena a ruce. Jsem zvědavý, jestli zítra nebudu mít problémy zvednout hrnek s čajem. :-)

Veselé Vánoce!

Žádné komentáře: