čtvrtek 3. listopadu 2011

Součty, součty, součty

Tak kompletní tréninkový rok 2010/2011 je za mnou, co jsem natrénoval, to jsem natrénoval a už to nejde změnit. Letos to ale stálo za to - vždyť před pár dny jsem oslavil naběhané čtyři tisíce kilometrů. Samozřejmě kilometry nejsou to hlavní, letos jsem o víc než čtvrtinu zvedl trénink v rychlosti a vůbec se snažil běhat v trochu lepším tempu, takže to i přes pobyt ve Finsku naskakovalo mnohem rychleji.

I dráha mi letos vyšla - 16:17 bylo zlepšení o dvacet sekund

Co je tedy asi mnohem zajímavější je 492 hodin zátěže (zvýšení asi o 12%) a 352 hodin běhu (zvýšení skoro o 20%). Skok v hodinách nebyl tak velký, protože loni jsem docela často chodil hrát různé míčové hry nebo jezdil na kole, k čemuž jsem se letos bohužel výrazněji nedostal. Co mě zvlášť těší, a byl to i jeden z tréninkových cílů na letošek, byl skok v regeneraci na 168 hodin (hlavně protahování), což je o nějakých 55% víc než loni. A myslím, že to opravdu prospívá. V rychlosti (střední intenzita a výš + běžecké závody) jsem se dostal na 33 hodin (skok o pěkných 30% nahoru). Na mapových trénincích a závodech jsem strávil celkem 80 hodin (opět třetinový nárůst), za což je zodpovědné zejména Finsko - a nutno říct, že to je při mých závodech opravdu poznat, ty tři měsíce mě posunuly úplně na jinou úroveň.
Takže s uplynulým rokem po tréninkové stránce určitě spokojenost. A rozhodně je s čím se srovnávat v roce novém, ačkoli to bude hodně náročné vzhledem k tomu, že jsem sezónu skončil teprve v neděli, a tak opravdový trénink budu začínat po odpočinku skoro o měsíc později než loni. No ale nevadí, nehoním čísla, ani kilometrová, ani hodinová, to bylo vždycky jen pro zajímavost a dodatečnou motivaci - prioritou je pocit, který budu mít až na jaře vyběhnu do lesa.

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

profesionální přístup. seš hustej. ve vší vážnosti a s úctou. vask

Michal Jirásek řekl(a)...

Dík :-) Cením si pochvaly.