úterý 2. srpna 2011

Iltarastit Hepolammi

Slovo dalo slovo a já jsem už necelých 24 hodin po příjezdu do Tampere vyrazil na místní orienťáckou akci - Iltarastit - pondělí mapové tréninky pro kluby z okolí Tampere. Téhle večerní zábavy se tentokrát zúčastnilo nějakých 520 lidí, to jen pro představu, v jakých řádech to tu v Tampere chodí. Já jsem si střihl nejdelší - 7km - trať, abych ty Finy trochu proškolil, jak se má běhat v jejich domácích terénech...
A samozřejmě vyškolili oni mě. Teda spíš moji taktiku, kterou jsem načerpal z pečlivého studování map z okolí Tampere. Postupy po cestách v tomhle lese opravdu bývají hodně rychlé. Horší je, že tam těch cest je ve skutečnosti mnohem víc (spíš asi od běžců), takže o srandu je zaděláno, když se člověk snaží běžet podle nich. Buzolu jsem samozřejmě trochu hodil za hlavu, což se tady asi dělat nemá. První zásek na čtyřku a hned na pěkných pár minut, další super výkony jsem přidal na sedmičku a osmičku. Jinak to docela šlo. No ale popravdě, ke konci už jsem se v terénu začínal celkem výrazně vyznávat. Takže věřím, že to časem opravdu půjde.

Mapa s postupy - důležitá poznámka pro příště: bílá nerovná se čistý a rychlý les

No a protože je prostor téhle mapky opravdu blízko Yrttikatu, kde bydlím (SZ roh mapy zabírá skoro ulici, která k nám vede), vydal jsem se tam částečně i dneska, když jsem byl vyklusávat. Cestou jsem vzal ještě nejbližší jezero, a pak nafotil, jak to v tom lese teda vlastně vypadalo.

Takové pěkné rozcestníky tu mají na každém rohu

Kaukajärvi

Místní bílý les s cestou

Pohled na čtvrť Lukonmäki, ve které se nachází Yrttikatu (v pozadí další čtvrti Tampere)

Místní Rozárka - jen tahle má přes 60 metrů převýšení

A na závěr exkluzivní video z Hepolammi, jak to tam vypadá:

Žádné komentáře: