neděle 17. dubna 2011

MČR NOB - s ostružinami až za hrob

První mistrovský závod v letošním roce se konal v sobotu v noci kousek od Brna v Ruprechtově. A jak už to bývá, byla to akce plná protikladů. Spousta pozitiv a bonusů z hlediska pořadatelů a pár zbytečných, ale o to víc do očí bijících slabin (to ať si ale zhodnotí jiní). No a samozřejmě, podobně byl na tom i můj výkon.


Už od začátku se mi vyloženě nedařilo. Odstartoval jsem sice celkem slušně, ale už na začátku postupu se mi poroučela poprvé čelovka z hlavy. A než jsem si ji srovnal a pokusil se zastrčit kabel pod dres (což se stejně nepovedlo), tak jsem byl někde dost na chvostu. Bohužel ani většina dalších postupů do první výměny map nebyla z mé strany úplně čistá, byť tentokrát se mi lampa dolů neporoučela. To bylo až později při prolézání hustníků, které nemáme ani v Hradci, přičemž se mi dokonce podařilo urvat ze světla jednu ze žárovek. Je trochu poznat, že letos jsem toho v noci tolik nenaběhal a loni už vůbec. Na druhou stranu, velká část těch chyb byly úplné hlouposti.
Naštěstí opět přišlo jisté oživení v druhé polovině. Tedy ne moc běžecké, ale aspoň mapové, a já se začal trochu prodírat přes lidi okolo. Drtivým závěrem jsem se tak nakonec dopracoval na 10. místo (byť na doběhu jsem byl hlášený jako 12. a v předběžných výsledcích jsem byl 11.). No mohlo to být mnohem lepší, ale nočáky teď aktuálně už prostě nejsou moje doména ani cíl, takže první umístění do desítky v chlapech beru jako úspěch (byť zas taková konkurence nebyla).
Za tři týdny už budou první áčkové závody, tak je třeba směřovat tam a přitom nezapomenout, že je třeba taky běhat víc takticky :-)

P.S. Málem bych zapomněl zmínit ostružiny z nadpisu. No těch jsem si užil opravdu dost a dost. Takové trní jsem nezažil snad od památného soustředění v Itálii před dvěma lety. Jak vypadaly moje nohy tehdy (a jak vypadají dost podobně teď) se můžete podívat v tomhle příspěvku se závěru onoho italského soustředění.
P.P.S. A prosil bych všechny budoucí pořadatele nočáků, aby dávali víc bacha na značení povinných úseků (respektive je značili od kontroly ke kontrole). Včera když jsem šel do druhé výměny map, tak jsem fakt moc nevěděl, kam mám z poslední kontroly na mapě běžet, protože tam najednou končila trať. Kdyby tam byl aspoň zakreslený cíl někde ve směru shromaždiště a výměny, tak neřeknu, ale takhle to bylo dost zmatečné a nebyl jsem zdaleka jediný, kdo se tam dost silně zarazil.
P.P.P.S. Mapy budou až to zakreslím a někde oskenuji.

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Pěkné 10 místo, to se mi líbí :)

Michal Jirásek řekl(a)...

Jo, mě taky. Když jsem si ještě myslel, že jsem 12./11., tak jsem si říkal - hele, škoda toho pokaženého začátku, nešel jsi do toho takticky dobře a zase ses hnal dopředu, mohlo to být do desítku - a šup, za odměnu, že jsem si to uvědomil, jsem se tam poprvé v chlapech dostal :-)
Můj další cíl na letošní mistrovství je vylepšit finále na krátké - doufám, že už na mě Déčko nepadne :-D