pondělí 10. ledna 2011

ZHL v klouzání

Zatím poslední díl Zimní hradubické ligy se odehrál v Pardubicích. Počasí už se blížilo spíš začátku jara, než tuhé zimě (bylo dost nad nulou), takže běžecké podmínky mnohem lepší než v mrazu. Pln očekávání roztátého sněhu (v Hradci už ho mnoho nezbývalo) jsem se rozhodl, že se nebudu tahat s orientkami (které v zimě vzlášť rády ničí nohy) a vezmu si jen botasky.
Nicméně už cesta od auta ke shromaždišti (ZŠ Závodu míru kousek od Labe) dávalo tušit, že nejvyšší tréninkový silniční model firmy New Balance s velmi, velmi hladkou podrážkou asi nebude ideální volbou. A taky že nebyl. Velmi decentní vzorek zajištoval pro jistotu klouzání nejen na ledu, ale i ve sněhu (což dohromady dělalo takových 70% trati). Bohužel vteřinové zisky na asfaltových vložkách (na které bylo obutí naopak ideální) už mnoho nezískaly.
Veden puden sebezáchovy jsem naštěstí zabránil jakýmkoli pádům (byť u sběrky, ke které jsem došel přes ledovou plotnu pěšky (!) jsem se při ražení stejně málem natáhnul). Prostě jsem lyžařskou terminologií krutě promazal...

První mapa (start a cíl)

 Druhá mapa

Jinak mapově jsem šel celkem čistě, chybky jen minimální. Trochu mě zamrzelo, že mnohé asfaltové chodníky, na které jsem si třeba i zaběhl, připomínaly spíš rychlobruslařskou dráhu (byly by opravdu hodně rychlé a ani by nepotřebovaly úpravu rolbou). Běžecky jsem to samozřejmě nešetřil, ale to neustálé klouzání, vesměs směrem dozadu, bylo trochu unavující. Navíc jsem zdravotně nebyl úplně fit a ještě předchozí večer to s mou účastí bylo na hraně, nakonec jsem ale dorazil a můj výsledný výkon to, myslím, zas tak neovlivnilo.
Trať byla postavena na dvou pětkových mapách - některé postupy mi tam přišly až zbytečné (třeba přeběh na 17. kontrolu, který ale na druhou stranu vedl po asfaltu, což se v botaskách cení), ale byly asi dány potřebou dosáhnout dané délky tratí. Fajn bylo, že na přebězích z mapy na mapu byly nakresleny i první kontroly druhé mapy, takže člověk mohl aspoň odhadnout, jak moc rychle se má najít a jakým směrem pokračovat. Takže celkově pěkná ZHL.
Šesté místo v HE, s jen 3:29 ztráty na Sosáka (můj čas 46:32), tak bylo pro mě docela překvapením. A spíš pochybuji, že by někdo přede mnou zvolil na tenhle pekelně kluzký závod silniční model obuvi :-D Takže první slušný výkon nového roku a rozhodně spokojennost.

Žádné komentáře: