pátek 21. května 2010

Val to nejkratší cestou

Zhruba tak by se daly shrnout závody minulý týden ve Zlíně a jeho okolí. Největší a asi jediné pořádné volby si člověk užil v pátek na sprintu, pak už to bylo jen všechno rovně (maximálně s lehkým vykroužením údolí). O svých výsledcích už jsem psal v předminulém příspěvku, takže teď se budu spíš věnovat postupům.
Páteční sprint byl pekelně rychlý a kdo neumí točit na dráze, tak ten neměl šanci uspět ani tady. Hned na jedničku byl jeden chyták okolo plotu. Ten se u mě ujal a okradl mě o pár vteřin - nicméně nachytávky na jedničku opravdu moc ocenit nedokážu, nejsem fanoušek takovýchto věcí. Poslat závodníky na novou mapu a než se v ní pořádně zorientují, tak je poslat do špatné volby, to spíš podle mě vypovídá o malé fantazii stavitele, než o mapových schopnostech běžců. Pak to byl ťukec a valení mezi kontrolami. Šestka byl opět plot zevnitř, to už jsme si ale přečetl na startu, nicméně v té rychlosti, ve které jsem vběhl na křižovatku, kde se dalo odbočit, jsem tu díru zaznamenal až pozdě a nemělo se smysl moc vracet, ztráta byla pár vteřin. Osmička byla chytře zaražená za keřem, ale vcelku rychle jsem ji našel a nenechal se odlákat na vedlejší kontrolu, kterou razila naprostá většina lidí.
Na devítku jsem se poprvé trochu zasekl, přeci jen vběhnutí do parku podchodem vyžadovalo rychlé zorientování na dost malém prostoru, protože jsem se nemohl předem připravit při pohledu zdálky (zajímavý prvek pro stavbu tratí na sprintu). Při odběhu z jedenáctky jsem se rozsekal na chodníky z parku a ještě po třináctku jsem byl trochu mimo a až pak se dostal zpět do závodu. Mimochodem 12, 13, 14 byly zajímavé volby kolem bloků domů. Dle mého názoru dost vyrovnané s rozdíly maximálně v řád pár vteřin. Pak už nebylo co řešit a šlo se až na 22. kontrolu tou nejkratší cestou, na předsběrku jsem asi nezvolil tu nejlepší variantu, ale ztráta v mezičasech není nijak velká. Suma sumárum běžecky slušný sprint s pár drobnými chybami, terén i stavba v pohodě - prostě jeden z nejlepších sprintů, který jsem kdy běžel.

Mapa s mými postupy ze sprintu

Klasika už byla stavbou trochu slabší. Nic dobrého nevěštily už neustálé omluvy stavitele i pořadatelů, že to asi kvůli kolizi s rallye nebude ideální. Volbami tedy trať elity nic moc, ale jinak to parametry klasiky splňovalo, čemuž nahrával i terén. Na jedničku jsem vyrazil celkem opatrně (věrný radě a příkladu svého trenéra :-D ), jen cestou na dvojku jsem začal prohlížet volby, trochu vypadl z mapy a zaznamenal první ztrátu. Na čtyřku se mi zase běželo tak pěkně, až jsem po cestě přeběhl místo, kde jsem chtěl odbočit. I na šestku to bylo ode mě takové nijaké a navíc korunované chybou v dohledávce, stejně tak i na sedmičku. Pak ale kolem mě někdo profrčel a já si uvědomil, že bych mohl taky trochu přidat, jestli nechci být poslední, přeci jen to byla elita a ne nějaká "flákačka" na výchoďáku. Pak už to šlo pěkně, volbu na 11 jsem řešil jako snad všichni ostatní rovně (ztrátu jsem nabral hlavně v závěru). Udělal jsem jen pár drobnějších chyb v dohledávce, jinak už to byl čistý závod, jen trochu okořeněný lehkými křečemi v závěru, když už jsem běžel víc jak 100 minut.

Mapa s mými postupy z klasiky

Z hlediska voleb byl zajímavý postup na 17. kontrolu - první tři v kategorii zvolili rozdílné postupy (viz zákres postupů na stránkách závodu) - ale rozdíly téměř nebyly. Stavba byla až na absenci větších voleb opravdu pěkná, užil jsem si to (ocenil jsem i fakt, že většinu kopců jsme si odbyli už v první polovině :-D ) - a taky chápu, že předělávat to v šibeničním termínu je těžké. Jen škoda, že stavitel nevyužil nabídky mapaře a nevložil menší middlovou pasáž na kopec jižně od kontroly číslo 16, na což jako na zajímavý terén upozornili už Bet při zákresu postupů či Mrazák na svém blogu.
No a k middlu už jen krátce. Postavený byl pěkně, zajímavá místa na mapě se taky našla. Jen běhat se v tom v mém případě nedalo, takže z toho nemám moc dobré pocity. Navíc to ani mapově nebylo ideální. Chyby moc rozebírat nebudu, jsou vidět z mapy, a z mezičasů jejich velikost stejně nevyluštím, protože nedokážu odhadnout, co je za ztrátu z běhu a co z mapy. Nejslabší výkon z celého víkendu.

Mapa z middlu (se "skalní stěnou" vytvořenou při pádu v kamenném poli na druhé kontrole)

Celkově tedy pěkná trojice závodů hodná celorepublikových závodů. Pár chybek by se možná našlo, ale jinak vysoká laťka pro další...

Fotka ze startu sprintu od Romana Zbranka

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Havli: Ahoj, link nasp sprint-mapu ze Zlína odkáže na tu mapu z Třebové. Menší technický detail.

Michal Jirásek řekl(a)...

Už to funguje, dík za upozornění...