neděle 9. května 2010

Rozporuplné výchoďáky

Váhal jsem. A asi jsem měl i proč. Mluvím teď o účasti na posledních dvou kolech východočeského poháru, které proběhly včera.
Dopoledne byl na plánu sprint. Běželo se na stejné mapě jako loňská áčka, takže už v přeci jen trochu známém terénu. Rozcvičení jsem nepodcenil, tenhle závod byl pro mě důležitější než odpolední krátká, takže jsem do něj chtěl jít ne sice na krev, ale rozhodně naplno. A celkem to i vyšlo. Vyrobil jsem jen pár několikavteřinových chybek, běželo se mi taky docela dobře (byť to ještě nebylo ono, přeci jen jsem se tenhle týden nešetřil), takže výsledné 7. místo s 1:12 ztráty znamená celkovou spokojennost s výkonem. Zamrzel jen posunutý tisk kontrol (asi u dvou kontrol mi to nadělalo drobné problémy) a to, že jsem startoval první a neměl tak koho stahovat. S obojím jsem se ale celkem v pohodě vypořádal a trať se mi hodně líbila - rozhodně bych se za ni nestyděl ani na celostátních závodech - podle mě nádherně splňovala sprintové parametry, to jest jednoduchost a pár voleb. Jen byla na sprint trochu dlouhá. Jo a možná by příště nevadilo probudit všechny kontroly už pořadateli.

Mapa ze sprintu s mými postupy

Odpoledne už bylo mnohem horší. Tentokrát jsem se nevyvaroval několika chyb a přestože jsem si to opět rozběhl na nějakou 7. příčku, nakonec jsem se v druhé polovině dvakrát dost vychyboval a totálně vypadl z koncentrace, protože mě to nějak přestalo bavit. Ono taky částečně není divu, trať byla v první polovině dost brutální (kolmo do kopce nebo kolmo dolů), mapa byla dosti podivná (chybějící severnice mi ale kupodivu nevadily), jedna kontrola umístěná někde jinde (a o dobré 3-4 vrstevnice, které jsem si předtím vystoupal, níž). Prostě nebýt toho, že jsem v úvodu doběhl o krásných 10 minut svého oddílového kolegu Bobana, který se mě pak držel až do závěru a zažil dvě mé asi největší chyby letošní sezóny (na 14. a 19. kontrolu, celkově přes nějaké tři minuty, obě byly založené na špatném odhadu vzdálenosti a úhlu od výrazným ale vzdáleným objektů), tak bych běžel ještě pomaleji a trápil se podstatně déle.

 Mapa z krátké s mými postupy (chyby 1, lehce 4, 7, lehká postupová na 12 - po cestě to byla asi lepší varianta, 14, 19, lehce 21 a 23) - mapově nic moc

Jak jsem řekl, trať byla dost brutální, ale to neznamená, že ne pěkná. Bohužel ji trochu schazovala její náročnost, která přeci jen mohla být, podle mě, lehce nižší vzhledem k jednomu už absolvovanému závodu. Nejvíc ji ale škodila mapa, jinak to mohl být pěkný závod.
A že shromaždiště nebylo zdaleka ideální? To je mi upřímně jedno...

Žádné komentáře: