neděle 2. května 2010

Polovina tréninkového roku

Dneska se láme letošní tréninkový rok do své druhé poloviny (končí druhý týden 7. cyklu z celkem 13), pomalu se přechází i do hlavní jarní závodní části (za dva týdny už jsou první celostatní žebříčky). Tedy ideální okamžik na trochu bilancování, co se mi podařilo oproti minulým letům a naopak.
Co se týče natrénovaných objemů kilometrů, které letos výrazněji ustoupily na důležitosti proti natrénovanému času, tak jsem v nedávné době překonal 2 000 km (z toho necelých 400 km běžky, zbytek běh), což se mi loni podařilo až v průběhu 8. cyklu. Taky natrénovaný čas stoupnul podobně (tipnul bych si, že většinou díky celkem pravidelné atletické abecedě a kompenzačnímu posilování). V protahování a regeneraci se držím zhruba stejně jako loni.
Jediné, co se mi výrazněji nepovedlo podle představ, je objem natrénované rychlosti, obrovský propad to sice úplně není, ale na dráze je to cítit. Na druhou stranu jsem, řekl bych, nabral rychlost do lesa a samozřejmě i sílu do kopců (což je vedlejší efekt běhání v Brně).
Otázka je, jak na tom budu mapově. Zatím to celkem jde, ale neprošel jsem zatím letos dost závody, abych to mohl tvrdit s jistotou. Obavy trochu pramení z toho, že jsem vynechal nějaká výraznější mapová soustředění (krom velikonočního). To bych ale rád přetavil ve svou výhodu, protože tyhle akce byly vždy celkem dost náročné a únava z nich se nějakou dobu táhla, což mě ve finále brzdilo v dalším tréninku. Loni to tak dopadlo na jaře dost tragicky, když jsem se na prvních áčkách cítil unavený skoro jako na konci sezóny.
Za týden mě čeká poslední test před celostátními závody - dvojzávod východočeské oblasti v Moravské Třebové (sprint + krátká), tam se z větší části ukáže, jak na tom jsem (byť nějak zvlášť se na to šetřit taky nebudu).

Žádné komentáře: