sobota 3. dubna 2010

Sviňsky kopcovatá polovina soustředění

Oddílové soustředění u Hrádku nad Nisou se nese ve jménu zatraceně fyzicky náročných tréninků, ke kterým se občas přidává nepříliš jednoduchá mapa. Prudké kopce, skály - to jsou základní prvky této části pohraničí.

 Kopce v okolí Hrádku nad Nisou

První trénink jsme absolvovali ještě cestou na ubytování na mapě Skaláček, kde byly připraveny okruhy. Jelikož ani tady to rozhodně nebyla rovina (navíc byl start/cíl okruhů na kopci), obral hned na úvod mnohé (včetně mě) o celkem dost sil. Nevyvaroval jsem se ani pár menších i větších chybek, ale celkově to ještě docela ušlo.
Odpoledne pak byla vrstevnicovka (v mém případě s délkou 8 kilometrů) na mapě Sviňské skály (název mapy dal název i tomuto příspěvku), což bylo snad ještě náročnější než dopoledne (ačkoli to mělo být spíš na pohodu). Kopce zase slušné a mapa stížená přítomností jen hnědé barvy a černé v podobě skal. Trošku jsem měl problémy se směry, což mě trápí dlouhodobě, protože jsem se rázem neměl na rovnějších úsecích podle čeho srovnávat. Při postupu na 9. kontrolu jsem navíc dojel i na přítomnost oplocenky, která mě dost odklonila od plánovaného směru.

Vrstevnicovka s mými postupy

Program první poloviny soustředění pak vyvrcholil dnešním dopoledním middlem postaveným Jedlou. Trať měla jen 3,7 km, ale rozestupy definovaly spíš prudké kopce a mapové chyby. Vítězný Eda to tak šel nad 31 minut, já za 36 minut. Už se začátku (zejména na 6. kontrolu) jsem totiž vyráběl chyby, takže mě brzy doběhl dvě minuty za mnou startující Heppy, se kterým jsme se rozdělili až na 14. kontrole, kdy zvolil výhodnější postup a trhl mi. Na 18. jsem ho ale zase předběhl, takže mi v cíli dal "jen" něco přes minutu a půl.

 Mapa middlu zatím bez postupů (ty dodám, až budou mezičasy a bude lepší porovnání s ostatními)

Potom už jsme šli jen tak zlehka hromadným startem zkrácený druhý okruh. Nikomu už se moc do nějaké rychlosti nechtělo, předchozí trénink byl slušně náročný a sebral dost sil.

 
Skály v prostoru mapy Skalní pohádka a slušně rozrytá cesta

Žádné komentáře: