čtvrtek 8. dubna 2010

Limity na oblastní mistrovství?

Když tak koukám na startovku nadcházejícího oblastního mistrovství na krátké trati, říkám si, jestli si ze mě někdo náhodou nedělá srandu. V H21C běží skoro 80 lidí a já na předposledním místě skoro uzavírám startovní listinu v čase 166. To jest 2:50 před svým dalším startem na sprintu. Tomu tedy říkám komedie - je to sice jen oblastní mistrovství, ale dát si během tří hodin dva rychlé závody, to už dokáže jen opravdu velký borec. A to ani nemluvím o tom, že bych se taky rád někdy alespoň symbolicky naobědval (ano, přiznávám, je tu varianta, že si něco nechám na doběhu a během výklusu to zhltnu - což by možná mohlo časově vyjít, aby mě při sprintu bylo špatně jen trochu).
Mluvím z vlastní zkušenosti - před necelým rokem jsem absolvoval podobný závod jako přes kopírák - taky start na konci extrémně dlouhé startovní listiny a o dvě tři hoďky později sprint. No, neběželo se mi moc dobře. To mě dovádí k myšlence uvedené v nadpisu. Neměly by být limity počtu účastníků v jednotlivých kategoriích (řekněme alespoň okolo té šedesátky dle rankingu)? Nebo když už nejsou, tak alespoň rozumná mezera mezi závody (třeba posunutím startu krátké o půl hodiny dřív)? Myslím, že v naprosto extrémních případech by ty alespoň necelé 3 hodiny volna po doběhu měly být alespoň ze slušnosti ze strany pořadatelů dodržovány. Pokud ne, tak prosím, ale potom to nejmenujme jako oblastní mistrovství a nedávejme tomu právo postupu na MČR.

P.S. Samozřejmě, závod se i tak absolvovat dá a výsledky zpochybňovat nelze, stejně se projeví, kdo natrénoval a kdo ne, ale pokud hrajeme na nějaké dodržování směrných časů, aby měli všichni představu, na kolik je zhruba dimenzovaná daná trať, pak by měli mít i všichni alespoň podobně času na odpočinek, protože to není o nic méně důležité...

Žádné komentáře: