středa 24. března 2010

Zimní příprava za mnou

Jelikož už je pár dní oficiálně jaro (v Brně už to začíná být skoro léto - včera jsem byl poprvé běhat normální trénink v triku) a začínají první závody, tak se pomalu začíná měnit i moje příprava. 5 cyklů, které jsem v tomto tréninkovém roce už absolvoval, proběhlo celkem dle plánů a bez nějakých větších výpadků. Kilometrově i časově jsem překonal minulé roky (čísla teď u sebe nemám - to až třeba v nějakém dalším příspěvku), takže v tomto ohledu rozhodně spokojenost. Navíc mi přijde, že jsem letos trénoval v mnohem větší kvalitě i pohodě, což se snad projeví i na mých výkonech. Byť to bude letos - prvním rokem v H21 - docela obtížné.
A co se vlastně v mojí přípravě změnilo konkrétněji? Pod Jedlovým vedením jsem třeba začal běhat tempo, což jsem předtím nikdy nedělal. Taky jsem si zvykl na poněkud delší rozklusání a vyklusání. No a zařadil více běžeckého posilování, které jsem dělal samozřejmě i dříve ale, mimo dráhu, rozhodně ne v takovém rozsahu a kvalitě. Taky jsem přidal trochu pravidelného obecného posilování (spíš kompenzačního) - v tom jsou ale do budoucna určitě ještě nějaké ty rezervy.
Co se mi naopak nepovedlo, bylo naběhání objemů v rychlosti, tam jsem trochu klesnul (hlavně z důvodu, že pro to venku nebyly podmínky). Nemyslím si ale, že by mě to nějak výrazně poškodilo - to ale ukáže až sezóna a zejména nějaká ta pětka na dráze.
Co ale bylo, bylo, teď přichází závody a budu muset natrénované pořádně prodat. A to bude vyžadovat nejen běh, ale i hlavu ;-)

Žádné komentáře: