úterý 23. března 2010

ČPŠ Chlumec n. Cidlinou

Jak jsem slíbil v posledním příspěvku, podívám se trochu podrobněji na můj první letošní závod, kterým byl Český pohár štafet umístěný v prostoru kousek od Chlumce nad Cidlinou.
Nejprve lehce obecně k samotnému závodu. ten se běžel na mapě "V Borůvkách", která byla lehce vylepšenou verzí loňské s názvem "Ropná pole". Změn nebylo tolik - v zásadně zejména mnohem lepší tisk zelené a z hlediska promapování třeba úprava hustníku okolo kontroly 11 (dost problematické místo - o tom později) či dalších spíše drobnějších věcí.

Loňská mapa Ropná pole

Klíčovým prvkem tratí byly především různé ploty, což byly jediné překážky, které mohly změnit závod v něco jiného než jen prostý běh rovně (jak tomu jinak i většinou bylo - viz mé postupy). Ploty se ale ukázaly trochu dvojsečnou zbraní. Problémem bylo především jejich překonávání (rozuměj procházení), které se mělo v ideálním případě odehrávat jen v místech v mapě nakreslených. V reálu zde bylo různých děr mnohem víc (sám nevím, jestli jsem vždy prošel nějakou z označených), což samozřejmě poskytovalo výhodu těm, kteří na ně natrefili. Krom toho tu byly taky nešťastně zavřená vrata na jedné z předdiváckých kontrol, což nutilo závodníky obíhat jiným postupem a ztrácet cenné vteřiny.
Samotné farstování bylo celkem dobré (píšu o H21). Hned na prvních pár kontrol byly dosti odlišné větve spojující se tuším až někde na čtvrté kontrole. Vyváženost těžko komentovat, nepamatuji si přesně umístění kontrol, ale pokud to bylo adekvátní, pak se úvod rozhodně zapsal mezi nejlepší kusy celé trati a to zejména díky tomu neustálému přesýpání pořadí, kdy jsem byl jednou mezi prvními, a pak najednou hluboko vzadu. Já jsem se s tímhle dokázal vypořádat v pohodě a možná až na postup 2-3 bych nic neměnil (ani tady to nebylo nic výrazného - běželo se slušným tempem).

Moje mapa s postupy

Pak následovalo několik kratších postupů s celkem výraznou farstou na 8. kontrolu, která dost roztrhala čelní skupinu, ve které jsem běžel (z toho důvodu, že si nikdo nevšiml, že plot by měl být průchozí ve směru spojnice, a čelo hnalo směrem k brance). Jedna z kontrol byla totiž třeba na konci potrubí, což byla s ohledem na postup přes onu branku dost výrazná výhoda.
Další zlomovější okamžik (a řekl bych, že asi jediná opravdu nevychytaná farsta od stavitele - tedy myslím, že to byla farsta, mapy jiných úseků u sebe nemám) byla kontrola číslo 11. Protože pokud měl někdo kontrolu na konci vodoteče (cca 100m před mojí), musel být minimálně o dobrou půl minutu zvýhodněn. Světle zelený hustník, který po ní totiž následoval, byl totiž hustě pokryt posekanými stromky - v čemž skoro ani nemá cenu běhat, protože je to dost náročné na zvedání kolen a asi by se tím ani výrazně nezískalo.

Start H21 (pěkně ostré tempo hned od počátku, takže raději v předních pozicích mapuji, dokud ještě nejsem moc utavený) - foto: Drbča

Pak nicméně následovala dost pěkná volba 12-13. Když se dívám na mezičasy (mám druhý nejlepší se ztrátou tří vteřin na rychlíka Maldu z Tesly Brno), tak moje varianta lesem byla oproti asfaltu minimálně o dobrých 10-12 vteřin rychlejší. Je to i logické. Nebyla vůbec náročná (plot a výrazná rozhraní vedoucí ke kontrole) a v závěru nevedla do pravého úhlu. Zajímalo by mě, kdo ještě z prvních úseků zvolil tuto zdánlivě méně výhodnou volbu. Z těch pár, co byli zrovna přede mnou, pravděpodobně nikdo.
Pak už to bylo o propletení se areálem a pár kontrolách v lese (pár vteřinek chyb na 17 a 19). No a pak si taky vzpomenout, že se má vzít sběrka ;-) Kluci přede mnou ji v zápalu sprintu na doběhu minuli (já za nimi snad pětkrát kontroloval, jestli to mám v mapě správně přečtené a sběrka není náhodou někde jinde) a ztratili dobrých 20 vteřin, což na tomhle jistě zamrzí. Tím mi také zajistili 2. místo na úseku s 36 vteřinami ztráty na Karla Fučíka z MZLU Brno.
Celkově to byl pěkný úvod do sezóny, sice nic extra, ale adekvátní této úrovni. A to do hodnocení nezahrnuji šibeniční termín, ve kterém to Magnus uspořádal (za to tedy všechna čest, zvládnout to za dva tři týdny).

Žádné komentáře: