sobota 27. února 2010

Zbytečný zákaz

Zdá se, že městské lesy okolo Hradce Králové zůstanou ještě nějakou dobu pro jakéhokoli návštěvníka uzavřené. Odůvodnění jasné: sněhová kalamita ze začátku roku. A trvání? Nesmyslně dlouhé.
Hned na úvod musím říct, že nejsem fanouškem podobných zákazů vstupu. Když napadla spousta sněhu, pod kterým se stromy v lese doslova ohýbaly, musel jsem uznat, že je na tom něco rozumného. Ale že bude zakázáno tam vstupovat, když už veškerý sníh v korunách stromů už před týdny roztál, mi přijde jako naprostá hloupost. Nevím, jak to plánuje přímo Hradec, ale (jak už zmínili pořadatelé Jarního poháru) okolní obce se chystají zákaz zrušit až na konci března. Tedy dobou, kdy (pokud znovu výrazně nenasněží nebo nepřijdou mrazy) už v lese po sněhu nebude ani památky. Dejme tomu, že bych tomu pro provozování závodů ještě rozumněl, ale rozhodně ne pro jednotlivce.
Takže suma sumárum, tři měsíce zákazu. Z toho skoro dva naprosto nesmyslné. Co chtělo spadnout, to už spadlo. A co ne, to možná spadne zítra, v létě, příští zimu nebo v následujících letech vůbec. Je jasné, že pohyb  v lese je s určitým minimálním rizikem spjatý, ale osobně dost pochybuji, že by tuto šanci dokázali proklamované důkladné obhlídky porostů nějak výrazně změnit. To se rovnou může zakázat vstup po celý rok (což by možná někomu vyhovovalo).

2 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Já jsem se byl několikrát proběhnout směrem k Výskytu, a krom pár procházkářů jsem potkal i nějaké ty lesáky a ti nevypadali, že by mě chtěli hnát z lesa.. Když si vybereš "bezpečnou" lokalitu, tak bych se toho nebál. A pokud přeci jo, tak se holt musíš nabažit běhu v terénu v Brně ;) GL na K70! Eda

Michal Jirásek řekl(a)...

No v tom máš pravdu ;-)
Dík za přání přežití sedmdesátky :-D