pondělí 21. září 2009

Smolné mistrovství na klasice

No začíná to být pomalu mým zvykem, že nepostupuji do finále A na mistrovství na klasice. V posledních pěti letech (kdy jsem, pokud vím, 5x postoupil na krátké) se mi to podařilo jen jednou - před dvěma lety ve Vizovicích. A přitom se mnohem silnější cítím na klasice, než na middlu (zvlášť letos, kdy mi klasiky celkem jdou - narozdíl od čehokoli jiného krom štafet).
Tentokrát jsem však nevypadl, protože bych na to neměl. Trošku (hodně) špatně jsem si zvolil taktiku (nejít úplně na krev, ale zato čistě - což vyšlo) a měl jsem pekelnou smůlu na rozběh. Sice tam nebyla žádná přemrštěná koncentrace hvězd (až na následující den bronzového Páju Procházku :-P ), ale na druhou stranu se to tak pěkně poskládalo, že se postupovalo s nějakými dvěma minutami ztráty na vítěze. To se tedy na klasice nevidí. Samozřejmě jsem byl 7. - tedy první nepostupující (jako loni) - tentokrát ale o minutu. Sice se to úplně porovnávat nedá, ale když jsem se kouknul na jiné rozběhy, tak postupové časy byly o 3-4 minuty horší, což trochu potvrzuje, že ta taktika za normálních podmínek nebyla zas tak špatná. Ale risk je risk a tentokrát mi prostě nevyšel.
Druhý den byl tak spíše na morál - trať byla i tak slušně dlouhá (9,8km a 510m převýšení) - ale už to nebylo ono. K nějakému super výkonu už jsem se moc nedokopal, protože mě mrzel předchozí neúspěch. Nedostatečná koncentrace se projevila na 1. a 6. kontrole, kde jsem nechal dohromady skoro čtyři minuty. Pak jsem se teda trochu vzchopil (zejména při představě, že pokud tam ještě budu vyrábět chyby, tak si to v tom lese budu užívat pěkně dlouho), zkoncentroval se a zrychlil, ale závod mi už moc radosti nepřinesl (což mě mrzí i z pohledu toho, že to byl jeden ze sledovaných závodů pro nominaci na družstva a s tímhle výkonem jsem se teda moc nevytáhl :-( ).

Žádné komentáře: