neděle 31. května 2009

Výchoďáky u Vamberka

Abych uvedl hned na začátek - nikdy jsem se neúčastnil závodů naší oblasti ve sprintu a asi ani na middlu, proto jsem byl dost zvědavý, jak vypadá úroveň terénů i stavby na oblastní úrovni. No a taky na svoji formu a zda dokážu zaběhnout alespoň jeden slušný závod...
Taky ale musím přiznat, že v sobotu jsem na nějaké závodění vůbec neměl pomyšlení. Zaprvé jsem toho v poslední době moc nenaběhal (ani nepříliš náročné trénování přes maturitu mi neumožnilo doléčit všemožné moje "bolístky" - v pátek před závodem jsem se tak ani nebyl (!) rozklusat a i v neděli jsem vypustil jakoukoli vážnější pohybovou aktivitu) a zadruhé bylo pěkně hnusné počasí. Moc mě nepotěšil ani startovní čas 174 (díky dohlášce - i tak ale nechápu tak přehuštěnou startovku, s tím by se mělo něco dělat...) - když jsem tak vyrážel na trať, většina lidí už byla zpátky. Cestou se ještě strhla snad největší průtrž dne, která vydržela až do mého startu. Nebudu moc rozebírat trať, jen poznamenám, že oblast kontrol 3-7 byla dost slabě promapovaná a díky dle mapy neexistující cestě končící uprostřed hustníku jsem ztratil první minutu a půl (na trojku). Na 16. kontrole se pak přede mě dostal Honza Hovorka z Pardubic (budoucí vítěz), a tak se zbytek trati proměnil spíš v jeho stíhačku (tempo dost slušné) s mými občasnými mapovými vklady. Nakonec z toho bylo pěkné 15. místo (H21) se ztrátou 4:01.

Start sprintu - zdánlivá slávistická převaha...

Pak následoval sprint - ten byl už ale totálně mimo - na oblastní úrovni to ale nelze nikomu vyčítat (mě o nic nejde), ale přijít z lesa a vědět že za dvě hodiny mě čeká další start, od snídaně nemít nic k jídlu a potkat pár kamarádů, co jsou z lesa už dvě hodiny a právě míří po guláši z hospody, není moc příjemné. No nic, převlékl jsem se, dal si nějaký ten rohlík (což mi nesedlo) a za chvíli se zase začal převlékat znovu. Aspoň jsem měl ale suché věci (narozdíl od spousty jiných) a navíc se počasí venku trochu umoudřilo, tak jsem doufal, že to tak zlé nebude. Bylo...
Už okolo třetí kontroly jsem kriticky přestal moct (ale až někam do 2/3 držel dopolední patnáctku), pak ale přišla série dvou chyb z totální únavy (ke konci jsem viděl za postup mapu tak dvakrát a rozhodně to nebylo z toho že bych se táhnul nebo to měl namapované, mozek se už vypnul a já prostě jen tak běžel). Hrůza, ale přežil jsem a dotáhl to na 30. místo skoro se stejnou ztrátou co dopoledne.

Mapa sprintu s postupy
Mapa z middlu je zatím stále ve stavu krajní provlhlosti - dodám po uschnutí (tímto děkuji pořadatelům, že mapy oproti původním pokynům zabalili...)

No a co závěrem? Závody vcelku pěkné - počasí samozřejmě nic moc, skvěle (myšleno vážně) postavený middle dost kazila jen špatná mapa (velkou vzdálenost na start a z cíle jsem jako trénující osoba ocenil v rámci rozklusu a výklusu), jinak by závod překonal i řadu republikových soutěží. Sprint už tak dobrý nebyl - stavba dobrá, využívající maximum terénu (což je ale, s přihlédnutím k ne zas tak skvělé mapě, skoro nic). Nicméně nic za co by se měli pořadatelé stydět. Podtrženo sečteno - správné rozhodnutí se na tyhle závody vydat.

P.S. Málem bych zapomněl na to, jak mě zase brácha vyškolil - na middlu se štěstím o 17 vteřin, na sprintu zaslouženě skoro o minutu a půl. Pomsta za překonání osobáku na 5km na dráze???

Žádné komentáře: