čtvrtek 28. května 2009

Áčka a štafety v Moravské Třebové

No, předmaturitní víkend (respektive sobota) pro mě moc úspěšný nebyl. Ne že bych se nedokázal koncentrovat na závod, ale asi už měl můj mozek za ten týden učení té mentální práce dost, a tak jsem vcelku chyboval. Ani běžecká forma nebyla ideální - běhat jsem chodil, ale celodenní ležení u sešitů taky něco ubere...
No alespoň to nedopadlo úplně špatně. Na sprintu jsem se vychyboval na 4. kontrole, kde jsem tedy vůbec nepochopil Staroušovo mapování remízků (čímž tentokrát neříkám, že bylo špatné, jen musím poznamenat, že zrovna tenhle typ terénu se dá pojmout dost subjektivně) a nechal tam dobrou minutu a půl, což je na sprintu učiněná sebevražda. Pak už to bylo takové doplácávání se do cíle a vůbec mě to nebavilo. Škoda.

Mapa sprintu s postupy

Na odpoledne jsem byl nominovaný do první štafety, tak jsem se snažil hodně soustředit. Docela se oteplilo a na slunku nebylo moc příjemně. Naštěstí jsem to ustál bez nějakého pro mě obvyklého úpalu, takže pohoda. Smůla příšla až na startu, kde jsem stál ve třetí řadě a vzhledem k tomu, že se mělo na mapový start běžet do kopce, tak i na pozici, ze které se mi bude těžko probojovávat dopředu. I tak jsem ale využil své síly do kopce a byl na přeběhu přes pole na druhou kontrolu jen kousek za čelem. Jenže pozor! Třetí kontrola byla první nefarstovaná (a s jediným stojanem - což bylo dost a dost nevychytané od pořadatelů z Magnusu - myslím že tam padlo pěkných pár nadávek od mnoha lidí) a moje skupinka tam dorazila souběžně s jinou z jiné kontroly. Výsledkem byl totální chumel a dobrých minimálně 45 vteřin, než se mi podařilo orazit - skvělé. Tady mě mohlo klidně předběhnout tak 10-20 štafet. Takže závod v háji, protože stavba a terén mi pak nedaly prakticky šanci cokoliv dohnat, jelikož voleb zde už moc nebylo a já najednou místo toho, abych běžel s rychlejšími, jsem dokonce i sám vedl.

Brácha razí diváckou (ve velké rychlosti, takže je máznutý)

No ale nevzdával jsem to, zvlášť když kolem mě byli i nějací "soupeři" (čti kámoši) z juniorů, takže jsem pořád měl tu chuť závodit a ukázat se. No ale i tak bylo výsledkem nějaké 31. místo s 8 minutami ztráty (na 10. místo mi ale chyběly necelé tři minuty). Škoda, že jsem v neděli nepřijel a nemohl porovnat farsty, pak bych mohl lépe zhodnotit, zda to byl výkon dobrý nebo jen průměrný (při závodě se skoro zdálo, že to fárstování je dost podivné). Celkově jsem byl ale spokojen, že jsem si alespoň trochu spravil náladu z dopoledne...

Žádné komentáře: