pondělí 27. dubna 2009

Pekelně dlouhá dlouhá

Sobotní závod byl skutečnou prověrkou toho, co kdo natrénoval - 21,4km s 470m převýšení - to vše ve dvou okruzích. No, nepopasoval jsem se s tím zas tak hrozně...
První letošní mistrovství pro mě ale nezačalo dobře. Nějak jsem se nedokázal dostat do toho správného závodního tempa a hned od začátku dost ztrácel na každé z kontrol v dohledávce (ono ani není divu, bylo to dost zašité - čemuž měřítko 1:15000 moc nevyhovuje). Navíc někde okolo 4. kontroly jsem poznal další nástrahu místních terénů - bažiny. Přestože jsem už od začátku šel rozumně, abych se neutavil, už v prvním motýlku jsem se necítil úplně ve formě (a navíc, když jsem z něj odbíhal, tak jsem úplně zapomněl na to, jestli jsem orazil i potřetí uzlovou kontrolu - takže to přidalo ještě trochu dalšího stresu). Pak už jsem se postupně s mapou začal srovnávat a další chyby udělal až na 16. a 17. (na té druhé jsem se krásně nachytal na kontrolu, která byla v hustníčku, ale já ji čekal na světlince).

Mapa prvního okruhu - "bažinaté mistrovství na middlu na mapě 1:15000"

Do druhého okruhu jsem vbíhal povzbuzen tím, že už mám polovinu za sebou. Hned na výšlapu při postupu na 25 mě sranda přešla a navíc mě začalo trochu pobolívat stehno (naštěstí nic tak hrozného, ke konci mě pak spíš limitoval úbytek sil). S uzlovou kontrolou u motýlku jsem měl zase trošku problémy, ale nakonec jsem ji uprostřed hustníku našel. Pak už zase nějaké ty dohledávky a "rychlý" přesun do kamenitého svahu - tam už jsem vše zvládl v pohodě. Na 37. kontrole mě doběhl Miloš, kterého jsem se držel někam ke 39., než mi zmizel. No ale 40. kontrolu už jsem zase razil před ním (s dost velkým tušením, že ho ještě potkám). Na další už byl kousek přede mnou a na 42. mi cukl dost, abych ho už v hustníku neviděl - škoda, protože na téhle kontrole jsem nechal 3,5 minuty.

Druhý okruh - konečně blíž klasice (respektive dlouhé) - jako by to stavěl úplně někdo jiný

Co mě na tom štve nejvíc, tak že to ani tak nebylo mojí vinou, ale díky mistru mapaři, který nějak opomněl hustník detailněji promapovat (no ono, když tam chybí třeba průsek přes celý hustník, tak mi to opravdu nepřijde moc v pohodě - navíc jsem zdaleka nebyl sám, komu to tam moc nesedělo). Nakonec jsem ten kousek světlejší zelené našel cca 5m od okraje hustníku (a ne nějakých 30m, jak by to mělo být z mapy) a pod trochu jiným úhlem ,než jaký by naznačoval odběh od toho vykousnutého místa blízko kontroly. To teda pěkně děkuji, pane mapař... (a pane stavitel taky, protože dávat dohledávkovou kontrolu na mistrovství na dlouhé do oblasti, kde není čeho se chytit a nesedí to tam, je, s prominutím, blbost).

Cíl a kus shromaždiště

No, a pak už mi jen zbývalo pálit to směr předsběrka (vzhledem k tomu, že jsem byl odpočatý, tak jsem dokonce stáhl 2 místa). Do cíle jsem tak doběhl nijak výjimečně unavený a popravdě dost rozladěný hustníkovou tečkou mistra mapaře, která mi zkazila celý jinak moc pěkně uspořádaný závod. Pohled na výsledky mi ukázal, že ztráta je slušná a že by to ani bez té chyby nestačilo na bednu, tak jsem se na nějaký protest vybodnul...

Žádné komentáře: