pondělí 22. prosince 2008

Vánoční sprint

Včera jsem se vypravil do Roudničky na další kolo zimní hradubické ligy. Čekal mě 3,7 km dlouhý sprint v této satelitní vesničce a přilehlém lese. No a byl to jako vždy zážitek :)
Vzhledem k tomu, že jsem startoval minutu za bráchou, předstartovní přípravu jsem úplně nepodcenil, ačkoli se skládala hlavně z všemožného poskakování, protože byla dost zima. Začínalo se v lese a hned na jedničku to bylo do dost prudkého kopce. I když jsem startoval ve 14, byly už šláplé cestičky a já musel uznat, že botasky zřejmě nebyly optimální volbou - pěkně to klouzalo. Kotník jsem necítil, ale přesto jsem si dával bacha na nějaké unáhlené pohyby. Tím pádem jsem se na 8. kontrole pohyboval na 13. místě a na bráchu aktuálně ztrácel 13 vteřin (a 47s na vedoucího závodníka). Pak se ale naštěstí přešlo do vesnice na lepší povrch. Brácha také hned na 9. udělal chybu, takže jsem ho při odběhu už viděl.
Pak přišla série krátkých postupů, na kterých jsem měl výhodu, že jsem už dopředu viděl, kam brácha běží, takže jsem dal na kontrolách 11-14 sérii mezičasů s pořadím 3-1-1-2. Pak ale Aleš udělal další chybu, přeběhl patnáctku a málem mě stáhl za sebou. Naštěstí jsem včas stihl zareagovat. Pak už jsem naši dvojici vedl já a od 16. po 22. kontrolu jsem opět zaběhl sérii mezičasů, na kterých jsem byl vždy do 5. místa. Alešovi jsem dokonce i cuknul, ale veškeré moje šance na slušný výsledek skončily na kontrole 23., kde jsem se nechal nachytat do slepé uličky (v rychlosti mi zřejmě úplně splynul plot oplocenky a plot ohraničující ulici) a ztratil cca něco přes minutu. Tam jsme se zase seběhli, a pak už šli s bráchou prakticky spolu. Na několik kontrol se dostal přede mne, ale pak už jsem ho ve vedení zase vystřídal. Jediné další zaváhání jsem už vysekl jen na kontrole 28, která byla v mapě nakreslená jinak, než byla v reálu (ve skutečnosti byla skoro uprostřed prostoru mezi cestami) - byla sice vidět, ale já stejně váhal jestli na ni mám běžet, když je tak daleko v houští.

Mapa od pořadatelů

Nakonec z toho bylo docela ucházející 7. místo v nejvyšší kategorii HE se ztrátou něco přes 3 minuty na vítěze a náskokem minuty před Alešem. Takže loňská porážka vrácena :) Jinak bylo docela dost lidí disk, protože proběhli zakázaným prostorem, který byl na ideálním postupu - podle mě to bylo od stavitelů trochu zbytečné to tak postavit - sice by jim tak unikla nachytávka (a to velmi úspěšná) ve slepé uličce, ale aspoň by to ty lidi nesvádělo tudy běžet. Nebo by stačilo do toho místa postavit nějakého pořadatele či ho označit páskou, ono by to pak většině secvaklo...

Žádné komentáře: