neděle 15. června 2008

ŽA Cvikov middle 7.6.

Další závod žebříčku A se konal za relativně slunečného počasí. Nebylo ani moc teplo - ideální pro běh. Přesto by se na trati o 5,3km a 265m převýšení nějaká občerstvovačka hodila...

Nezačal jsem úplně ideálně, na většině z prvních pěti kontrol jsem nabral nějakou tu ztrátu a na 5. byl až 23. (mezičasy se krom jednoho 11. místa také pohybovaly okolo dvacítky). To už byl jen kousek za mnou Jakub Škoda (Liberec), který startoval o interval za mnou (2 minuty). Jenže pak se šlo do obtížnější hustníkové partie, kde se potvrdilo, že mi to v podobném zarostlém bordelu jde (na mezičasech z pěti kontrol dva páté mezičasy a jeden šestý). Přesto mě tady Kuba doběhl a po zbytek trati jsme pokračovali spolu (a k mému překvapení se docela střídali ve vedení). Na 11. a 12. jsme si to znovu zkracovali přes hustníky (u 11 jasná a nechtěná chyba, u 12 hustník vypadal mnohem snáze průchodný než byl). Další dvojice kontrol (13., 14.) byla jednou z nejtěžších. Tady mnozí ztráceli a já tu minul i svého oddílového kolegu Zdeňka Šabatku (startoval o čtyři minuty dříve a ve chvíli kdy já razil, on kontrolu o kus dál hledal). Já to naštěstí zvládnul a posunul se už na 16. místo. Ono to v tomhle prostoru spíš bylo o soustředění se na terén, k oběma kontrolám vedly dost výrazné terénní tvary, tak to jen nechtělo zmatkovat.
V tomhle okamžiku se terén opět otevřel a do vedení naší dvojice šel Kuba a já už se jen zuby nehty držel za ním. Tady už byla zajímavá jen volba na kontrolu č. 20, kde bych řekl, že to bylo o chloupek rychlejší spodem, kudy jsem šel já. Kromě začátku to bylo jen po cestě (skoro bez mapování) a až na konec dolů z kopce nebo po rovině. Ještě bych zmínil, že jsem si vyhrál postup na sběrku (že by se vracela moje sběrková forma? - když jsem ještě běhal v H16 béčka, po většinu závodu jsem na nejlepší neměl, jen na sběrku jsem vždycky vyhrál :) - že bych měl ještě nějaké běžecké rezervy?)
Závod to byl pěkný, škoda jen chyb na začátku, ale kdoví, zda bych se bez toho, abych byl doběhnut, dokázal rozeběhnout do takové rychlosti (to nějak musím potrénovat). Bylo z toho 15. místo, což je slušný výsledek. Hrozivá ztráta 8:15 na vítěze je menší o to, že na třetí místo to byly jen 3 minuty.

Žádné komentáře: