čtvrtek 22. května 2008

Neděle - klasika plná kontrastů

Nedělní závod byl opravdu plný protikladů - vrátila se energie, ale s ní i mapové chyby. Bylo šeredně, ale běželo se mi skvěle. A tak bych mohl pokračovat. Ačkoli! Nadpis neplatí na 100%...
Počasí se opravdu oproti sobotě skoro dramaticky změnilo a slunečný den vystřídal déšť. Já ale na shromaždiště přijel v dobré náladě, protože jsme jeli v sobotu domů, a tak jsem se mohl pěkně (a v klidu) vyspat v posteli. A navíc, v dešti se mi běhá docela dobře, rozhodně o mnohem lépe než za třiceti/čtyřicetistupňových veder. Čekalo na mě 10,2km s 325m převýšení, což po klasice minulého týdne bylo spíš takové krátké proběhnutí. Přesto ani těch 73 minut nestačilo na dobré umístění a skončil jsem hluboko v poli poražených (až 18.).
Proč? Tentokrát jsem vyrobil spoustu parádních chyb. Třeba hned na jedničku, na krátkém postupu. Už to vypadalo na další špatný závod, když jsem se cestou na 3. kontrolu začal rozbíhat do ucházející rychlosti. Zprvu jsem to nechtěl nějak hnát, jistý si tím, že to v tempu nemůžu dlouho vydržet, ale pak jsem to přeci jen risknul. A šlo to! Tak moc, že jsem hned na přespříští kontrolu ujel doprava a z radosti, že vybíhám konečně i ty kopce, si přidal tak 6 vrstevnic a k tomu pár metrů navíc (ale mezičas jsem zas tak hrozný neměl). Takových směrových odchylek (a malých přeběhnutí) jsem pak v lese potkal ještě několik. No ale beru to pozitivně, běželo se mi opravdu skvěle :)
Z 18 mezičasů 4 do první desítky (6-8-8-9) sice není nic moc, ale aspoň jsou rozptýlené po celé trati, takže vím, že v tempu dokážu jít celou trať. Když jsem tedy doběhl a viděl, že jsem na tom opravdu mizerně, ani mi to nevadilo - hlavní bylo, že jsem se rozeběhl! Teď s odstupem už tak nadšený nejsem. Jednak jsem si uvědomil, že jen na velkých chybách jsem nechal tak 6 minut a s fyzičkou to bylo dobré jen tu neděli, tenhle týden to zase spadlo tam co předtím. Abych řekl pravdu, tak teď už opravdu nechápu, proč se nedokážu na delší dobu dostat do tempa (a jsem pořád unavený), když jsem celou zimní přípravu opravdu poctivě dřel :(
No, nic. Jinak zase zpět k organizaci. Mapa byla opět zaplněná fialovými vodotečemi, ale na to jsem si už zvykl. Novinkou byly skoro neviditelné výrazňáky a vývraty :) A taky trochu mírná klasifikace hustníků, které byly, podle mě, trochu hustší než podle mapy. Jinak vše klapalo jak minule, akorát nechápu, proč se tak zdržovalo kvůli vyhlášení (zřejmě se čekalo, až začně opravdu hodně pršet), ale to se někdy holt stane...
Zpátky jsem si zase pěkně zařídil a pořádně potrénoval jízdu za deště po mokré vozovce. Závody to byly nakonec zajímavé a až na mé výkony opravdu pěkné.


Zásadní část celé trati:
5. kontrola - jen těsně míjím oplocenku těsně pod vrcholem (přidané vrstevnice) - chyba
7. kontrola - po cestě skoro až ke kontrole (6. místo, 1:53 (ztráta 0:11 na vítěze, 0:04 na 3. místo)
10. kontrola - těsně před hustníkem s cestou na občerstvovačku (tu prostřední), odbočím po cestě o devadesát stupňů doleva)
11. kontrola - dlouhý postup (asi bez volby) - rovně, a pak lehce vpravo a po hraně hřebene až k lampionu (ztráta něco přes dvě minuty - prakticky jen na běhu)

Žádné komentáře: