neděle 25. května 2008

Šťastné (skoro)domácí terény

Nedělní hromadný start štafet mužů (H21)

O víkendu jsem odběhl další trojici závodů - 1. a 2. kolo Českého poháru štafet poblíž Chrudimi (Monako/Slatiňany a Studená voda). V sobotu odpoledne navíc ve Slatiňanech připravený sprint. A dařilo se mi. Ve štafetách jsem oba dny běžel ve 2. štafetě 2. úsek (rozbíhal mi Vrabec - Roman Paclík a finišoval Kolík - Jakub Stulík). První den jsem desátým časem na úsek předával jako 7. (ztratil jsem sice jedno místo, ale na 2. místo jsem snížil ztrátu na pouhých 21s!). Nakonec jsme si doběhli pro 8. pozici, což je rozhodně úspěch vzhledem k tomu, že jsme B štafeta.
Odpoledne se pokračovalo sprintem. Ze začáku jsem dělal nějaké ty drobné chyby a navíc mi nebylo dobře, takže mě už ve třetině trati o minutu doběhl Víčko (Martin Poklop - Severka Šumperk - nakonec vyhrál). Za ním jsem to pak dokázal trochu rozběhnout a zuby nehty se ho držel. Sotva jsem stíhal kontrolovat směry odběhů a popisy, takže jsem mu pomohl všehovšudy v jedné kontrole, ale aspoň jsem ho (dle jeho vlastních slov) hnal běžecky kupředu. Ke konci už nám totiž po náročném dopoledni začaly docházet síly a šlo se na vůli. Skončil jsem desátý se ztrátou 1:04, což je super.
Nedělní štafety se odehrávaly o kus dál a pořadatele z Lokomotivy Pardubice nahradil Chrast. Na dost rozfárstované trati (na kterou jsem vybíhal zároveň s bráchou Alešem, kterému jsem ale kvůli posunutým kolečkům s kontrolami na jeho mapě ve čtvrtině utekl) jsem se po pomalejších začátku s chybami dokázal rozeběhnout a ačkoli jsem běžel sám, pronásledoval jsem skupinu okolo čtvrtého místa. Nakonec jsem doběhl s 8. nejlepším časem na úseku, ale co je důležitější, vytáhl jsem nás z 15. pozice na 7.! Kolík to pak už zvládl udržet, a tak jsem se oproti sobotě ještě o jednu příčku posunuli...
A proč se tak dařilo oproti minulým víkendům? Těžko říct, proč je tomu tak přesně. Změnil jsem tréninkový týden, ve čtvrtek mám úplné volno, v pátek krátký sprintík s výklusem (takže mnohem víc odpočívám). Terény pro mě byly přeci jen spíše domácím prostředím, vždyť nějakých patnáct kilometrů od závodních prostor máme chatu, takže typ lesů mě byl dobře známý. Možná se konečně začalo projevovat i to pravidelné protahování a ionťáky(energetické nápoje), které jsem teď začal používat (Restart pro regeneraci a navíc jsem od Aleše dostal i něco, co si můžu dát před závodem). No snad mi to vydrží nebo ještě lépe, vylepší se to :)

Žádné komentáře: